Avatar billede hashkagen Nybegynder
16. marts 2004 - 11:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Komme på en windows 98 computer?

Hey jeg har fået til opgave at finde ud af hvordan man kan komme på en bruger på en win 98 computer uden password? det hele startede med at der var en der ikke kunne huske sin kode, er der en måde hvorpå jeg kan komme over på den persons bruger for at sætte en ny kode på?

vil meget gerne have svaret i morgen :->
P.S er der en måde at sætte admin rights over på ens bruger?

oprettede et andet spm: http://eksperten.dk/spm/467156
men kunne ikke bruge det...
Avatar billede jps6kb Novice
16. marts 2004 - 13:38 #1
I Win98 kan du ikke sætte rettigheder op som sådan. De bestemmes af en server.
Så hvordan du kommer på uden password er ikke op til 98maskinen, men serveren som hoster den. Er det ex. en Novell server skal du gå ud fra ovell og ikke Windows.
Det samme gælder admin rights. Det er bruger-serveren som afgør.
Avatar billede solen Nybegynder
16. marts 2004 - 18:40 #2
Du kan komme på uden PW ved at ESC dig ind. Hvis den ikke er på et domaine.
Du kan "slette" det gamle PW ved at slette *.pwl filen fra Windows mappen.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
16. marts 2004 - 18:57 #3
kigger lidt nærmere på det.
:->
Avatar billede jps6kb Novice
17. marts 2004 - 08:55 #4
Hmm... troede det var en specifik bruger på et netværk... my bad ;)

Men jeg mener ikke at du kan ændre koden uden at indtaste det gamle først... du kan, hvis tingene ligger lokalt, kopiere det og slette brugeren og oprette ham igen.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
21. marts 2004 - 15:32 #5
fandt hverken PW eller PWL i en søgning
eller i windows mappen...

ESC virker ikke.
Avatar billede solen Nybegynder
21. marts 2004 - 18:10 #6
hmm så ved jeg ikke hvilken Windows 98 du har, men de windows 98 og 98 sec. jeg har haft med at gøre (og det er ca. 150) har alle en *.pwl fil liggende i Windows mappen. Den har det brugernavn man logger ind på. Og man kan ESC sig ind uden at komme på netværket. - Måske er der et andet PassWord program på også og det slet ikke handler om windows 98's adgang, men om bios PassWord eller som skrevet et andet program der kræver det. Desuden kan dette med ESC ikke lade sig gøre på et netværk med domaine.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
21. marts 2004 - 18:34 #7
heheh... ÆV! måske er der nogle andre metoder? hmmm....
tænker på at tage min bærbare comp derover, tilslutte den til netværket og bare haxe mig ind. MEN DE HAR SAT DET RIMELIGT MÆRKELIGT OP.
Avatar billede jps6kb Novice
22. marts 2004 - 07:13 #8
Rimelig mærkelig "opgave" at få syn's jeg da ?? Hvis personen ikke kan få adgang til sine filer, kommer der jo altid en sysadmin og en pige til. Kontakt ham. Hvis det IKKE er hans filer, så ville det da være en meget dårlig idé at begynde på.
Avatar billede solen Nybegynder
22. marts 2004 - 13:50 #9
ork! hashkagen der er masser af metoder at komme ind med, men det er "hemmeligt nemmeligt" *GGG*  - I hvertfald i dette forum. *GGG* Sorry - Hmm deler du nu ud af kagen?? ;-P eller hva'??
Avatar billede hashkagen Nybegynder
22. marts 2004 - 17:22 #10
-jps6kb- Ja det ville det! :->

-solen- (leger man solgud?) et andet forum? heheh...
P.S NEIN! es ist meine "KAGE!" LOL
              _____________
            ( |-| 4 5 |-| )
            (  |< 4 9 3  )
            (_____________)  (fristende ikke?)
Avatar billede hashkagen Nybegynder
22. marts 2004 - 17:23 #11
manglede lidt LOL )
                  )
:->
Avatar billede solen Nybegynder
22. marts 2004 - 22:19 #12
Ho Ho Hoo - Hashkager ;-) Nope not a god, meen en (_)________(#) ville kunne løse problemet - hi hi "Staying on my #". Hygge ven
Avatar billede hashkagen Nybegynder
23. marts 2004 - 17:35 #13
lol... :-D
Avatar billede hashkagen Nybegynder
23. marts 2004 - 19:33 #14
tror jeg lukker spm... :->
Avatar billede hashkagen Nybegynder
04. maj 2004 - 17:00 #15
man kan ikke ESC sig ind... man kunne ikke finde PWL filer på compen? tror systemet er sat rimeligt underligt op.
visse brugere på compen har it manden (eller hr. admin) skjult...
måske er de filer også?

- jps6kb - fortæl lidt mere om det med serveren, er der en måde man kan redigere i filerne og brugerne derpå?