Avatar billede zynix Nybegynder
16. marts 2004 - 10:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

visning af activex komponenter

jeg har et problem med at folk der logger på domæne ikke kan få vist activeX komponenter.

jeg har søgt i de forskellige Group Policies, men har ikke fundet nogen steder der forbyder brugerne det.

dette er et stort problem da det fx forhindre at man kommer ind på windows update, når de har installeret en ny computer. man får følgende fejl:

"De aktuelle sikkerhedsindstillinger forhindre, at ActiveX-objekter kan køres på denne side. Dette kan medføre, at siden ikke vises korrekt."

fejlnummer: 0x80072EE6

lige ledes kan folk som der har installeret den der ting fra win update heller ikke opdater, da den kommer med en tilsvarende fejl som ovenstående...
Avatar billede pafa Nybegynder
18. marts 2004 - 09:40 #1
Hvilket operativsystem og version af Internet Explorer kører klienterne med ?

Selv har jeg oplevet at en Windows 2003 Server der som standard har Internet Explorer Security pack installeret ikke kan opdatere fra Windowsupdate medmindre man enten fjerner den - eller retter i sikkerhedsindstillingerne
Avatar billede zynix Nybegynder
18. marts 2004 - 17:43 #2
det er for største delens vedkommen XP maskiner..

problemet er bare at det er et uddannelses sted, og der er flere om at styre serverne, så mens jeg var på skole er der nogen andre der har haft pillet, og nu kommer alle client maskiner der logger på domænet ud og giver ovenstående fejl...
jeg har været alle steder jeg kan komme på og kigge om der var sat noget op i group policies, man har intet kunne finde...

desuden er det ikke kun winupdate, det er alle sider som indeholder ActiveX-objekter...
Avatar billede pafa Nybegynder
18. marts 2004 - 18:14 #3
og du har checket at det ikke er denne security pack til IE der er blevet rullet ud til alle maskiner via et logon script f.eks ?
Avatar billede zynix Nybegynder
18. marts 2004 - 18:17 #4
jeg har ikke tjekket alle maskinerne, men da jeg selv installerede en maskine og loggede den på domænet fik jeg fejlen..
og jeg har tjekket, der er ikke noget der bliver installeret ved logon...
Avatar billede zynix Nybegynder
12. april 2004 - 17:31 #5
nå, DCen skal geninstalleres, så lukker her...