Avatar billede bruns Nybegynder
16. marts 2004 - 07:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Geninstallation af WinXP med 200GB harddisk

Hej,

Jeg har et forhåbentligt simpelt spørgsmål. Jeg har en maskine med en 200GB HD, der er partitioneret med 20GB på en partition og resten på en anden.

Nu vil jeg så til at geninstallere maskinen, men spørgsmålet er hvad der sker med den store partition på 180GB, WinXP kan jo uden service pack 1 ikke klare diske på mere end 128 GB.

Så enten sker der vel det at jeg mister den store partition samt de data der ligger der, eller kan jeg 'bare' ikke få adgang til den inden jeg har lagt SP1 på ??.

Begge partitioner er i NTFS.

Jeg undskylder iøvrigt på forhånd hvis det kan tage et en smule tid med at vende tilbage med pointuddeling :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. marts 2004 - 08:33 #1
XP kan bare ikke læse den fulde størrelse.
Du mister intet. Efter installation af SP1 kan du bruge hele disken.
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
16. marts 2004 - 09:03 #2
du vil kun se 128gb lige efter installation... efter sp1, burde du kunne formatere drevet i windows, og så se 180gb... ca...
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. marts 2004 - 09:39 #3
Hovsa - det var et svar :)
Avatar billede bruns Nybegynder
16. marts 2004 - 10:13 #4
Jeg siger tak for svaret, lyder beroligende :-)