Avatar billede guldbrand Nybegynder
15. marts 2004 - 15:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

DVD-drev vil ikke "se" DVD-film.

Hej

Har "pludselig" fået et problem med min bærbare PC, en Toshiba Satelite 1800-412. Den vil ikke "se" DVD-film, når jeg kommer dem i DVD-drevet, et Toshiba DVD-ROM SD-C2502 drev, og klkker jeg på E:\ som er DVD, siger den bare der ikke er nogen cd i. (Og det er originale DVD-skiver). Der er ikke noget problem når jeg kommer en CD-Rom med alm. data i, og den afspiller og musik-cd'er fint.

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig med dette undrelige problem.

Det er en 1,1 GHz, med 512 Mb Ram.
Kører WinXP-Pro med alle opdateringer.

På forhånd mange tak
Avatar billede martinowitz Nybegynder
15. marts 2004 - 15:29 #1
Hvilket program prøver du at afspille med ??

Og under enhedshåndtering, står det så som et DVD-drev ??

/Martin
Avatar billede guldbrand Nybegynder
15. marts 2004 - 15:35 #2
Ja i Enhedshåndtering kan jeg sagten se drevet. Og i denne computer står den også som DVD-drev. Det er ligemeget om jeg bruger Power DVD, vlc eller media-player til at afspille med, de siger alle at der ikke er noget i drevet, det samme sker når jeg vil åbne i denne computer.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
15. marts 2004 - 15:40 #3
Har du prøvet at rense dit dvd-drev ??

Har du evt. reinstalleret din pc ??

/Martin
Avatar billede guldbrand Nybegynder
15. marts 2004 - 15:53 #4
Nej jeg har godt nok ikke prøvet at rense drevet, det har jeg ikke lige tænkt på da den jo fint af spiller alle andre medier.

Windows er genindstalleret (incl formatering) for ca 2 måneder siden.
Avatar billede guldbrand Nybegynder
15. marts 2004 - 15:58 #5
For hevled da... At jeg da ikke havde tænkt på det selv... Lidt sprit og en vatpind, så kører det bare derud :-/

Mange tak skal du ha' for at vægge mig ;-)
Avatar billede guldbrand Nybegynder
15. marts 2004 - 15:59 #6
Hvis du skal ha' point, skal du lige smide et svar "martinowitz".
Avatar billede martinowitz Nybegynder
15. marts 2004 - 15:59 #7
Ligger lige et svar, godt at høre at det fungerer.

/Martin
Avatar billede guldbrand Nybegynder
15. marts 2004 - 16:03 #8
Ja det undre mig bare at det så fint kunne læse alle andre cd'er og cd-r'er....
Avatar billede martinowitz Nybegynder
15. marts 2004 - 20:35 #9
DVD-skiver er mere skrøbelige end CD-skiver - siger min og mine venners erfaring.

/Martin
Avatar billede guldbrand Nybegynder
15. marts 2004 - 21:46 #10
OK... ja det må jo nok være så'en noget :)