Avatar billede tallens Nybegynder
15. marts 2004 - 02:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Rollespils - Script/Bot (mirc eller eggdrop)

Hej Folkens

Nok ikke så mange af jer som kan svare, men jeg bliver nød til at prøve alligevel ...

Nu har jeg ledt og ledt rundt på nettet, og der er så mange "fælder" jeg har også kigget de mest gængse IRC sider igennem for at finde ud af om det var et script som kunne det jeg ledte efter, (det var i hvertfald målet at jeg ville lede inden jeg selv gik i gang)

For en 6-7 år siden på Undernet Spillede jeg et online rollespil med nogle englændere de havde en pIRCh (dejlig klient for sin tid) Bot til at håndtere deres FFRP (Free Form Role playing)
Det kunne håndtere en masse ting til rollespilets gang -
- Timede handlinger,
- Kanal, specifik handlinger
- Bruger Fordeling etc. (massiv bruger data, pga. de mange ting som skal holdes styr på)
- Channel logging,
- Dice rolling,
- Charakter/stats -
- IM-som fungerede som breve etc.
- Den havde oven i købet et system som kunne virker som et form for Sladder blad og daglig avis.

Systemet vi spillede var "Vampire The Masquerade" hvis det siger jer noget, men reelt set vil jeg bare høre om der er nogen som ved noget om et sådan script.

For jeg har interresse i at lave et sådan spil, og køre det, hvis jeg kan finde folk nok.

vh Tallens
Avatar billede zyberdog Nybegynder
15. marts 2004 - 14:43 #1
Har aldrig lige selv hørt om det men tror måske det er noget i denne retning du leder efter:
http://directory.google.com/Top/Games/Roleplaying/Genres/Horror/World_of_Darkness/Vampire_The_Masquerade/Chronicles/IRC/
Avatar billede tallens Nybegynder
15. marts 2004 - 18:41 #2
Hmmm Mjaaa, dem har jeg kigget på også snakket med at par af dem, men uden meget held. :-/

Men jeg ledte mere efter nogen som havde lavet disse scripts, for når man spørger dem (dem som du gav mig linket til) så har de en tendens til ikke at være eksisterende, eller ha lyst til at dele... (grise heheh :)

hvis ikke andre kommer med noget kan du får points for det Zyberdog, selv om jeg dog har være på den side selv i sin tid.

/tallens
Avatar billede zyberdog Nybegynder
15. marts 2004 - 19:15 #3
prøver lige at lede lidt mere så.. da :)
Avatar billede zyberdog Nybegynder
29. april 2004 - 09:43 #4
ups.. glemte helt det her spørgsmål...

Jeg fandt desværre aldrig noget der ligesom passede ind i kategorien :|
Avatar billede tallens Nybegynder
29. april 2004 - 09:49 #5
Helt i orden, jeg har heller ikke rigtig fundet noget som helst, jeg nåede til den konklusion at hvis noget skulle laves, skulle det nok laves selv, fra bunden af...

men tak alligevel :)
Avatar billede tallens Nybegynder
27. november 2006 - 10:39 #6
prøver igen