Avatar billede tumpez Nybegynder
14. marts 2004 - 23:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Recall SSH session ?

Ved ikke om titlen er sigende nok, men det er umiddelbart svært at formulere kort. Jeg har længe tænkt på, om det ikke er muligt at gøre følgende (fiktiv case):

Jeg sidder remote opkoblet til min server via SSH f.eks. på mit arbejde. Nu sætter jeg så en make install fra source igang, hvilket ofte tager lidt tid. Det ville nu være lækkert hvis jeg bare kunne lukke min ssh client, tage hjem fra arbejde og så "recalle" min "installations-session"?!?

Det skulle undre mig om man ikke kan gøre noget i den stil. Har læst lidt på det og set på bg og fg kommandoerne, men har ikke kunne få det til at fungere. Håber der er nogen der har en løsning, da dette har gået mig på længe :/
Avatar billede signout Nybegynder
15. marts 2004 - 07:53 #1
screen er det program du leder efter
du laver en ved at starte programmet
når du vil detache trykker du ctrl+a efterfulgt af d
når du vil reattache skriver du screen -r
Avatar billede tumpez Nybegynder
15. marts 2004 - 16:21 #2
Tak for svaret. Det program får jeg meget nytte af ;)
Avatar billede blueprint Nybegynder
23. maj 2004 - 20:16 #3
Det er måske værd at nævne, at bruger du csh/tcsh så vil du sagtens kunne smide et program (din 'make' eksempelvis) i baggrunden og så stadig kunne logge ud for derefter at kunne logge ind igen senere og se, at programmet kører.

Dette kan dog ikke lade sig gøre i shells som sh og bash, da disse dræber processen da den er forbundet med selve shellprocessen.

/bluePrint
Avatar billede signout Nybegynder
23. maj 2004 - 22:21 #4
blueprint: Det er da ærlig talt noget fordrukkent sludder.

man nohup burde forklare dig at man godt kan med sh og bash
Avatar billede blueprint Nybegynder
04. juni 2004 - 10:09 #5
>> signout
Prøv lige at tage en slapper. Fair nok, du har fundet en metode hvorigennem det kan lade sig gøre via de andre shells, men dit ordvalg gør, at du lader mig tro, at du ikke har særlig meget at rykke rundt med rent socialt. Det er vel i og for sig også ligegyldigt i dette tilfælde, men jeg må ærlig tilstå, at jeg har ondt af dig.
Avatar billede signout Nybegynder
07. juni 2004 - 22:45 #6
blueprint: Jeg er en trist eneboer der kun kan kommunikere via internettet. Vil du være min ven?
Avatar billede blueprint Nybegynder
13. juni 2004 - 09:52 #7
>> signout
Hmm. Tillad mig at fortsætte i samme bane som Du. Jeg har svært ved at tro, at du har brug for venner, men arsenik derimod, ville uden tvivl gøre underværker.