Avatar billede run75 Nybegynder
03. februar 2001 - 20:17 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Ingen autorun til Cd / DVD-drev

Mit cd/dvd-drev (pioneer 105s) kan ikke læse audio cd\'er, men kan godt læse cd-rom\'er, dog unden autorun. Hertil kommer at drevet ikke vises under Enhedshåndtering (men kan godt læses ???). Jeg har opdateret driveren men... :0(
Avatar billede seider Nybegynder
03. februar 2001 - 20:19 #1

fjern enheden og installer den igen

/* Seider */
Avatar billede engrob Nybegynder
03. februar 2001 - 20:22 #2
Og hvis det ikke virker så er det altid sjovt at:
format c:
Avatar billede knecxt Nybegynder
03. februar 2001 - 20:24 #3
Har haft helt det samme problem, med min p-90. Jeg oplevede at alle mine spil gik ned. Prøv at checke om msexcd (sådan noget lignende) er slået fra, det skal den, medmindre du bruger DOS. Det eneste jeg kunne gøre var at gå¨fra W95 til W98.
Avatar billede nomiz Nybegynder
03. februar 2001 - 20:44 #4
format c:/q
Avatar billede run75 Nybegynder
03. februar 2001 - 20:54 #5
Hvor slår jeg msexcd fra, hvis det er i autoexec.bat\'en starter maskin jo ikke op med cd-drevet?

Tja jeg kunne fjerne enheden (vi snakker rent fysisk ik, for maskine kender ikke enheden???). Men \"kunne\" man ikke bare nøjes med at: del c:\\windows, og så lave reinstall af windows?
Avatar billede engrob Nybegynder
03. februar 2001 - 22:16 #6
Du kunne også lave et ekstra drev og så lave backup på det.
Avatar billede cautoo Nybegynder
04. februar 2001 - 10:56 #7
Du kan også prøve at gå op i \"Vis\" - \"Mappeindstillinger\" - \"Filtyper\" og se hvad lydcd er sat til

Hos mig virker det fint og i min lyd-cd står der under afspil: C:\\AVERTV\\CDCtrl.EXE /play
Avatar billede cautoo Nybegynder
04. februar 2001 - 10:58 #8
Hov undskyld jeg tror der skal stå: C:\\WINDOWS\\CDPLAYER.EXE
Avatar billede knecxt Nybegynder
04. februar 2001 - 11:59 #9
Jeg tror ikke det hjælper at fjerne enheden. Det gjorde jeg, men det hjalp ikke. Det kan selfølgelig godt være at det hjælper på din, men du skal ikke være sikker.

Problemet er at dit cd-rom drev kører med DOS-drivere i Windows. Såkaldte 16 bit drivere. Windows vil helst have 32 bit drivere.

Jeg tror godt du kan slå Mscdex fra, uden at Windows brokker sig.

Hvis det ikke virker kan du jo også bare gen-installere, uden at formatere.
Avatar billede run75 Nybegynder
04. februar 2001 - 15:55 #10
tja tak for det, men jeg har lige lavet en \"format c:\", to gange. windoze spiste også mit drev første gang. Men det ser udtil at kører, indtil videre...