Avatar billede speedpow Nybegynder
03. februar 2001 - 19:37 Der er 23 kommentarer

56 K

Hvordan kan det være jeg har et 56 k moden intalleret men når jeg trykker nede på de to computere der blinker ned i menyen står tilsluttet med 31.200 bps
Avatar billede leif Seniormester
03. februar 2001 - 19:38 #1
Udbyder???
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
03. februar 2001 - 19:41 #2
Det kan være modemet der er installeret forkedt.
det telefon du ringer op til, kan maks håndtere 31.200 bps.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
03. februar 2001 - 19:41 #3
æhh svar
Avatar billede riversen Nybegynder
03. februar 2001 - 19:42 #4
man kan ikke altid regne med at opnå den maksimale hastighed som modemet tilbyder. Dette kan skyldes mange ting, men nok primært liniens forbindelse og om du har tilsluttet mange telefoner i huset.
Jeg kan ikke huske om det kun er modtage eller sende hastigheden som kan være 56000bps...den modsatte vej er max grænsen så kun 33600bps
Avatar billede speedpow Nybegynder
03. februar 2001 - 19:42 #5
min udbyder er teledanmark
Avatar billede seider Nybegynder
03. februar 2001 - 19:42 #6

Hejsa

du skal lige skifte til den rigtige driver til dit modem under modem instillinger.

det er sikkert installeret som et standard modem, og nogle modems skal bruge en opgradering for at køre 56k ordentligt.

plus at du skal finde det rigtige dial ind nummer.

og hvis du har flere telefoner på samme linie som modemet kan det give støj. prøv at fjerne telefonen :)

/* Seider */
Avatar billede riversen Nybegynder
03. februar 2001 - 19:42 #7
liniens kvalitet
Avatar billede speedpow Nybegynder
03. februar 2001 - 19:44 #8
jeg har kørt med dette modem i lang tid, og der er ikke sket noget med vores telefonnet.
Avatar billede leif Seniormester
03. februar 2001 - 19:46 #9
Ja, som seider siger, måske en standard installation.

Hvad mærke er det???
Avatar billede riversen Nybegynder
03. februar 2001 - 19:47 #10
speedpow: Du kan ikke altid regne med den hastighed som der står. Oftest vil den faktisk være lavere.
Du kan evt. prøve at ringe til din ISP. De kan fortælle dig en INIT streng som du kan bruge for at optimere hastigheden.
Avatar billede seider Nybegynder
03. februar 2001 - 19:48 #11

hvad er mærket og hvilken initialiserings string bruger du ?

/* Seider */
Avatar billede speedpow Nybegynder
03. februar 2001 - 19:50 #12
hvad en initialiserings string ???????????????????
Avatar billede speedpow Nybegynder
03. februar 2001 - 19:51 #13
hallooooooooo!!!!!!!!!!!!
Avatar billede riversen Nybegynder
03. februar 2001 - 19:52 #14
speedpow: Initialiserings string = INIT Streng

Den gør at dit modem bedre kan syncronisere og kommunikere med din udbyders modem. Det giver en bedre forbindelse
Avatar billede perp Nybegynder
03. februar 2001 - 20:02 #15
Tjek disse TDK adresser ud der står hvad du kan gøre men mit første bud vil nok være at du opkobler/ringer til en 33.3 linje men eller så prøv de råd TDK giver.
opkaldspunkter:
http://www.opasia.dk/kundeservice/opkobling/puljer.shtml
Råd om hastighed :
http://www.opasia.dk/kundeservice/opkobling/afsmidning.shtml
Avatar billede seider Nybegynder
03. februar 2001 - 20:06 #16

start -> indstillinger -> kontrol panel -> modem

der skal du lige skrive til os hvilket modem der er installeret og hvilken model du rentfaktisk har

/* Seider */
Avatar billede riversen Nybegynder
03. februar 2001 - 20:08 #17
prøv at evt. at kigge under modemets egenskaber og indstil max hastigheden, hvis ikke den allerede står til det højeste
Avatar billede seider Nybegynder
03. februar 2001 - 20:09 #18

hvis du ikke har prøvet det før kan en opdatering af windows DLL filer være en god ting.

hent dem fra www.windowsupdate.com
Avatar billede riversen Nybegynder
03. februar 2001 - 20:10 #19
speedpow: Er der ved at være svar nok. Der er vist ikke point nok til os alle *S*
Avatar billede t_bjor Nybegynder
03. februar 2001 - 23:31 #20
Det med 56K modem, og deres fart:

Jeg havde et 56K modem engang, og der stod oxo altid kun 46.600bps.

Så havde jeg et 33K modem på et andet, og der stod hele tiden 33.600bps. Det kan altså have noget med dit modems kvalitet oxo!! :)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
04. februar 2001 - 00:35 #21
Åhhhhhhhhhhh de gamle modem tider popper frygtigeligt op iu hovedet på mig brrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Kontrolpanel > System > Enheds håndtering > udvid noden Porte Com og LPT dobbelt klik på COM 2 (modem plejer at bruge denne)
Vælg fane bladet Portindstilling
Sæt lige bit pr sekund til 115200
Genstart for sikkerheds skyld og se om det hjalp.
hvis ikke så prøv at sætte den til 56000 eller endnu højre end før.
Stadigt ingen resultat, så ryg alle telefoner ud i huset og prøv igen. Gamle telefoner laver næsten altid støj men er alle rygget ud er det ikke dem. Ring til Tele DK support og sig du vil have en montør ud og måle støj på jeres linie. Hvis der ingen støj er på linien så bed en Supporter om at give dig nogle forskellige Init strenge, det plejer at virke hvis der ikke rigtigt er hul igennem.
Du skal bare vide at det ikke altid er helt rigtigt hvad der står du er koblet op med!!!!!nogle gange kan der også stå 115000 bps.........hmmmmmmmm rimeligt godt 56 k modem :-))
Men det er Windows der ikke rigtigt kan finde ud af det.
Avatar billede riversen Nybegynder
04. februar 2001 - 09:08 #22
ja, det er skønt med fast forbindelse *S*

bojohansen: Selvom windows over al forventning skulle vise den rigtige forbindelse, så er det vel også kun i opkoblingsøjeblikket, for hastigheden kan vel stadig variere.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
23. juni 2004 - 00:32 #23
Er det lukke tid?