Avatar billede oliver260698 Nybegynder
14. marts 2004 - 18:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installation af win98

ER er igang med at installerer win 98 på en pc´er men for følgende fejlmeddelde : APPLICATION ERROR    Suwin  caused a general protection fault in modul KRNL.386.exe at 0001:4fec.

Harddisken er formateret.
Hvad betyder denne fejlmeddelse og hvad kan jeg gøre for at forsætte installation.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. marts 2004 - 18:53 #1
Det tyder på defekt hardware.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. marts 2004 - 18:53 #2
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. marts 2004 - 20:07 #3
ellers er der måske en løsning her..??
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q224836
Avatar billede fromsej Praktikant
14. marts 2004 - 21:02 #4
Om igen.
Først Killdisk, så fdisk og format.
www.killdisk.com
Vejledning til Fdisk her:
http://www.eksperten.dk/artikler/122
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
14. marts 2004 - 23:24 #5
har nu prøvet følgende, at flytte hardisk og ram over i en anden maskine og køre win installationen derfra, det var der heller ingen problemmer med.
Har så flyttet harddisk og ram tilbage til den første pc og startet den op, fik så følgende meddelse :  windows fandt en fejl i dine system filer og gendannede en nyere sikkerhedskopi af filerne for at rette problemet.  pc  genstarter men samme meddelse kommer igen

Hvad gør man????????  fik også en meddelse om at den virtuel hukommelse var foe lille, og man skulle prøve at slette nogle filer,  MEn hvilke filer ????
Avatar billede fromsej Praktikant
14. marts 2004 - 23:27 #6
Det tyder meget på en hardwarefejl, pil alt ud der ikke er livsnødvendigt for maskinen, flyt HD og ram igen, følg 21:02:13, og ydermere kopier hele Win98 CDén ind i en mappe på din HD, flyt tilbage igen og installer fra harddisken.