Avatar billede snqvsen Nybegynder
14. marts 2004 - 14:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ny computer?

Jeg vil gerne hører fra folk der ved noget om hvad man skal tage forbehold for hvis man skal ud og købe computer om ikke så lang tid, altså om der er nogen ny teknologi frem om ikke så læng som ville være klogt at havde for at ens computer er sikret til fremtiden.

Altså fx min gamle computer, den købte jeg lidt før at 8x AGP i bundkortetene kom.. det betyder idag at jeg ikke kan bruge de nyeste grafikkort.

Sådan nogen vil jeg helst undgå..

Så smid nogen links, eller forklar selv hvad man skal tage iagt før man køber en ny pc.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
14. marts 2004 - 14:36 #1
1. køb aldrig noget, hvis du ikke kender ALLE specifaktionerne
2. tv-reklamer er fup
3. betal ikke på afdrag
4. køb ikke computer hos detail-handlere som ekspert,fona,B&O osv.. de tager mega overpris
Avatar billede ird Praktikant
14. marts 2004 - 14:49 #2
Avatar billede ird Praktikant
14. marts 2004 - 14:52 #3
Der er en del skrive arbejde omkring dette emne, så vil hellere henvise dig til en side der forklare de mest vigtige områder.
Ligeldes er det billigere hvis du selv kan samle skidtet.

Noget andet er at du godt kan smide et grtafikkort i der understøtter 8x, men du får bare ikke fuld udnyttelse udaf kortet *G*
Avatar billede snqvsen Nybegynder
14. marts 2004 - 16:20 #4
det skal måske lige siges, at jeg samler selv min computer, det gjorde jeg også med den gamle, jeg søger ikke råd til hvor og hvordan man køber/samler.

Men information til eventuelt ny teknologi der er på vej, som jeg måske skulle vente på kom.

Det ville jo ikke være sjovt hvis jeg købte et bundkort med 8x gfx, og så dagen efter kommer der 16x eller noget lign. ("bare for at statuere et eksempel")
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. marts 2004 - 16:41 #5
PCI Express er på vej (afløseren til PCI og AGP)
http://www.intel.com/technology/pciexpress/devnet/comms.htm
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3491

Der er også nye CPU'er og sockel'er til CPU'erne
Intel kommer med en ny socket (kan ikke lige huske hvad den hedder, men mener det er noget med 7xx)
AMD bruger jo 754 til deres Athlon64,  940 til Opteron og socket 939 kommer snart.

Der sker hele tiden noget inde for Computer markedet, men lige iøjeblikket synes jeg at der sker for meget til at jeg vil gå ud og købe ny PC/hardware.. jeg venter længre endnu og ser markedet an.
plus jo længre du venter og flere penge kan du spare sammen til en bedre PC ;o)

Du skal jo også tænke på om du har behov for en ny PC?
jeg kører stadig med 1Ghz da den opfylder min behov..
Avatar billede neophyte Nybegynder
14. marts 2004 - 16:44 #6
Kommer an på hvor mange penge du er villig til at bruge på det. Det kan f.eks siges at ATI og Nvidia gerne snart kommer med nye grafikkort som burde sænke priserne på de nuværende grafikkort. Så der kan det måske være dumt at gå ud og købe pc nu da der højst går et par måneder. Men det er bare spørgsmål om tålmodighed. Athlon64 er jo også lige kommet frem og der kommer snart flere af slagsen, så du burde måske vente lidt endnu.
Avatar billede ird Praktikant
14. marts 2004 - 18:36 #7
Beklager men så misforstod jeg dit spørgsmål-

Står ikke noget om du selv vil samle eller på anden måde kan
Avatar billede kbu Nybegynder
14. marts 2004 - 20:07 #8
Der sker hele tiden en udvikling, og nye teknologier vil hele tiden være undervejs.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. marts 2004 - 19:09 #9
Avatar billede snqvsen Nybegynder
01. april 2004 - 08:38 #10
rkhdk: svar?
Avatar billede snqvsen Nybegynder
20. april 2004 - 14:17 #11
nå, så nupper jeg dem selv!
Avatar billede snqvsen Nybegynder
20. april 2004 - 14:17 #12
svar