Avatar billede klaf Nybegynder
03. februar 2001 - 17:55 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Min pc går død under opstart... nogle gange!

nogle gange starter den fint, andre gange stopper den under indlæsning af windows eller før... det er ikke nødvendigvis samme sted.
Avatar billede seider Nybegynder
03. februar 2001 - 18:11 #1

1. Hent opdateringer fra

www.windowsupdate.com

2. Prøv at fjerne dine system enheder og grafikkort under indstilling system.

3. og hvis der er nogle enheder der har et gult ! skal du fjerne dem og enheder der heder det samme.

4. hvis du har overklokket din computer skal du prøve at sætte hastigheden ned (gælder også gamle intel cpu\'er)

/* Seider */
Avatar billede klaf Nybegynder
04. februar 2001 - 11:28 #2
har prøvet, fungerer ikke... pc er ikke overkloket
Avatar billede clinton Nybegynder
04. februar 2001 - 13:26 #3
Jeg ved at du sikkert har fået ørerne tudet fulde af dette .... men det virker altså for mig gang på gang! Nu ved de fleste at windows en gang imellem laver nogle underlige krumspring. Det hænder specielt galt hvis man har installeret og afinstalleret mange forskellige programmer!
Det eneste der plejer at virke, men som også tager en helvedes tid (jeg ved det!!) er at formattere din harddisk og geninstallere windows! Det virker....altid!!
Et andet råd vil være at skifte til win2000. Det kører MEGET mere stabilt end win 98 eller win ME!!
Så det er sgu bare at komme igang!!
Hygge!!!!
Avatar billede makse Nybegynder
04. februar 2001 - 13:55 #4
Når du starter PC\'en trykker du F8.
Så får du en startmenu frem. Vælg start med bootlog fil.
I den fil kan du se hvor langt den kom i opstarten, og hvor den failer.
Avatar billede voller Nybegynder
01. marts 2001 - 01:06 #5
Hm, har du et netværkskort installeret? Hvis har det og computeren ikke er tilsluttet en DHCP-server (der giver din computer et IP-nummer), kan det se ud som om din computer går død i opstarten. Det gør den ikke, men skal bare vente i uhyggeligt lang tid før den kommer i gang.

Dette problem kan løses ved at give computeren et fast IP-nummer inde i indstillingerne for netværket.

/Voller.
Avatar billede klaf Nybegynder
07. marts 2001 - 22:32 #6
tja... jeg ved faktisk ikke hvad der er sket, men jeg har ikke haft problemer siden jeg har prøvet jeres forslag... har ingen ting ændret, så måske kommer det igen..