Avatar billede mrcorex Nybegynder
14. marts 2004 - 01:12 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

MD5 unik ?

Hej alle.

Jeg var lidt i tvivl om hvor jeg skulle oprette dette spm, men nu prøver jeg i denne kategori.

Jeg har brug for at lave et "fingeraftryk" af en fil, som er FULDSTÆNDIG unik. Hvad skal man bruge????

MD5 er jo ikke helt unik. Jeg ved godt at chancerne er meget meget små, men alligevel.

Hvis man nu tog filens navn og størrelse - sammensatte det med md5-checksummen. Er den så unik nok????

/CoRex
Avatar billede googolplex Novice
14. marts 2004 - 01:13 #1
Du kan også kombinere det med time() og microtime().
Avatar billede enux Nybegynder
14. marts 2004 - 01:14 #2
Hæhæ :) og sammensatte overstående med følgende:

$dato = date("Ymdhis");

hæhæ - hvorfor ikke bare lave et id felt der starter med 1 og tæller op af ?
Så får hver række et unikt nummer ?

Daniel Bahl
Enux Hosting
www.enux.dk
Avatar billede detox Nybegynder
14. marts 2004 - 01:21 #3
Ellers er der jo uniqid():

uniqid($filnavn,true)
Avatar billede mrcorex Nybegynder
14. marts 2004 - 02:10 #4
Det er til noget tool til LAN jeg pusler med.

Jeg skal kunne gemme en fil et sted og fremover kunne lave et check om denne fil er forskellig fra den som er på min pc. md5 ville melde det med det samme, men teoretisk  vil det være muligt at der findes en fil med samme md5-sum selvom det er en anden fil. Derfor vil jeg sammensætte [filnavn]-[filstørrelse]-[md5]. Så kan jeg meget hurtigt checke om 2 filer er ens. Derfor. :)

Så hvad er den bedste måde at checke om 2 filer er ens. Det skal være en MEGET hurtig process.

Nogen forslag?

/CoRex
Avatar billede enux Nybegynder
14. marts 2004 - 02:13 #5
[filnavn]-[filstørrelse]-[md5] måske [oprettelses-dato-for-fil] ?

Jeg tror ikke der dukker to ens op, hvis du vedtager alle overstående parametre!?

Daniel Bahl
Avatar billede roenving Novice
14. marts 2004 - 02:20 #6
>>enux

Bemærk reglernes punkt 2.1.6:

[Det er ikke tilladt at] gøre reklame for andre websider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål. Det er heller ikke tilladt at skrive links til egne websider som del af ens signatur.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
14. marts 2004 - 02:27 #7
Jeg tror jeg gør som jeg har foreslået. Tak for hjælpen.

/CoRex