Avatar billede s_f Nybegynder
13. marts 2004 - 23:30 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Xp tager lang tid om at lukke ned

Jeg har lige formateret min computer, og derefter lagt windows XP på. Dette har jeg gjort 2 gange i træk, hvor det kedelige resultat har være, at når jeg vægler luk omputeren sker der ikke noget i ca 10 min, før computren lukker ned. jeg fatter simpelthen ikke hvad et kan være. Nogle idér, eller skal jeg virkelig til at installere Windows 2000?

VH. Steffen
Avatar billede perj Nybegynder
13. marts 2004 - 23:33 #1
Prøv at se om ikke du kan finde et svar her: http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/index.htm
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. marts 2004 - 23:36 #2
Det kan også være spyware og andet skidt.

hent Ad aware fra http://www.lavasoftusa.com og scan med den. husk også at gennemfør fuld windows update
Avatar billede driis Nybegynder
13. marts 2004 - 23:39 #3
Det kan også være en service, der er lang tid om at lukke ned. Bl.a. har driveren til nogle Logitech keyboards en fejl, der gør at det tager meget lang tid at lukke Windows ned. Så sørg for, at du har de nyeste drivere installeret.
Avatar billede s_f Nybegynder
14. marts 2004 - 09:47 #4
Der var ingen problemmer efter jeg lukkede mit logitech ituch. Synes bare det er mærkeligt, da jeg uden probelmmer kunne have denne service kørene før jeg havde formateret mig computer?.. men jeg må jo bare finde en ny driver.
Det er da også mærkeligt at der er probelmmer med sådan et anerkendt mærke, og så end da i de prisklasser deres produkter ligger i.
Men jeg har ingen problemmer mere og vil gerne have at driis også ligger et svar, så du kan få nogle points.

VH Steffen
Avatar billede driis Nybegynder
14. marts 2004 - 17:00 #5
Jeg ved at de nyeste drivere fra www.logitech.dk ikke giver problemet. Så prøv én af dem :-)
Avatar billede spawn112 Nybegynder
15. marts 2004 - 09:45 #6
Hej Steffen.

Det er frodi din maskine venter på at afslutte de handlinger som kører....

Du kan sætte din maskine til at ik vente på programmerne og lukke med det samme ved at lave en genvej til: %windir%\System32\shutdown.exe -s -t 0

Her sætter du windows til at lukke med det samme og vente 0 sek. med at lukke programmerne.