Avatar billede rsvend Nybegynder
13. marts 2004 - 21:52 Der er 4 kommentarer

Formattere C drev, men beholde D

Min HD har tre drev: C med XP home, D med XP pro og E med diverse data.
Jeg vil gerne formattere C (oprydning) og bare køre videre med D/XPpro. C skal ikke bruges til noget bestemt.
Er der nogle risici ved dette? - det er vel ikke normalt ikke at have OS på C ..
Og hvordan gør jeg?
Avatar billede rantnrave Nybegynder
13. marts 2004 - 21:56 #1
jeg vil mene at du roligt kan formatere dit c: drev jeg har selv mit Styresystem liggende på mit D: drev.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. marts 2004 - 22:13 #2
Det kan du ikke ustraffet gøre, der ligger systemfiler på dit C-drev for at XP kan køre, det du kan gøre er at slette samtlige mapper i C: og lade filerne i roden ligge.
Avatar billede rsvend Nybegynder
13. marts 2004 - 22:55 #3
nu bliver jeg lidt bekymret.. andet jeg skal være opmærksom på?
Avatar billede fromsej Praktikant
13. marts 2004 - 23:04 #4
Ja, hvad der er installeret på C: som du bruger fra det styresystem du har på D:, det går der også ged i.*S*
Det bedste resultat får du ved at lave backup af alt du skal bruge, derefter formatere både C: og D: ,installere styresystem på C: så er du meget bedre kørende.