Avatar billede fister- Nybegynder
13. marts 2004 - 20:57 Der er 5 kommentarer

Kan ikke se router

Jeg har lige købt en trådløs router (hos Zitech), men kan ikke komme i kontakt med den. Har prøvet at skrive den ip der står i manualen i min browser, men den finder ikke noget...

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede zenze Nybegynder
14. marts 2004 - 01:18 #1
Du skal huske KUN at skrive IP adressen - ikke http eller www.
Kan du stadig ikke komme i kontakt med web-interfacet, så tag strømmen fra den, tryk resetknappen ind og hold den inde mesn du tilslutter den igen. Du skal holde knappen 5-30 sekunder efter du har sat strøm til routeren - og så skulle den være resettet.
Avatar billede inglenook Praktikant
14. marts 2004 - 01:23 #2
Foerst maa du sikre dig at du er paa samme subnet. F.eks. hvis router addressen er 192.168.1.1 skal din egen IP vaere f.eks.192.168.1.2. Dernaest skal du soerge for at skeive http:// foran addressen, f.eks. http://192.168.1.1
Burde virke, specielt hvis du proever med kabel foerst....
Avatar billede gentle_foxsvig Nybegynder
14. marts 2004 - 20:47 #3
Er dit trådløse netkort installeret/konfigureret ordentligt?
Ellers kan det jo godt blive lidt svært ...
Avatar billede fister- Nybegynder
14. marts 2004 - 22:04 #4
Har ikke lige haft så meget tid til at prøve, men mht til de første 2 svar hvad er rigtigt?

Der er indbygget "ikke-trådløs-router", prøver først med det trådløse bagefter....
Avatar billede zenze Nybegynder
14. marts 2004 - 22:39 #5
Hvis du ikke har prøvet at resette den endnu, så prøv det.
Er det en Zyxel?