Avatar billede kim014 Nybegynder
03. februar 2001 - 15:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til brug af Driveimage

Jeg har fået driveimage 4.0 men ved ikke rigtig hvordan man bruger det, findes der en vejledning på dansk, eller er der nogen som har en lille opskrift ???  mvh. Kim
Avatar billede kim014 Nybegynder
03. februar 2001 - 15:53 #1
Hvis det er en stor beskrivelse kan i maile til kim@mail.dk  mvh, Kim
Avatar billede kim014 Nybegynder
03. februar 2001 - 15:54 #2
Undskyld forkert Email  den er kim014@mail.dk
mvh.Kim
Avatar billede hrolsen1 Nybegynder
03. februar 2001 - 18:28 #3
Hej kim hvor er du fra mail til mig på
CFP13120@VIP.CYBERCITY.DK jeg har drive 2.o den er let så vi kan da lige snakke sammen hvis du ikke langt væk fra kolding vil jeg bda gerne se pogrammet i brug

Lars
Avatar billede kim014 Nybegynder
03. februar 2001 - 19:18 #4
Jeg bor i videbæk i vestjylland har ca. 120 km til Kolding så det er ikke så tit jeg er i Kolding men det kunne jo være????
Avatar billede hrolsen1 Nybegynder
03. februar 2001 - 19:21 #5
du kan ringe til mig på 76301908/24449938
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2001 - 19:55 #6
Kim014 det er ikke så problematisk at bruge drive image. Sørg for at du har et defragmenteret og renset installation, som kører gerne fejlfri. At du er færdig med at indsætte div. passord.

At du ikke har e-mail og dokumenter liggende på C, du kan også flytte foretrukne til en anden partition.

Tøm for internetfiler.

Start så Drive image og lad programmet gå i dos, hvor du så her vælger den øverste mulighed at lave et image. Vælg partitionen det drejer sig om, C? med win98/ME
Du skal så finde en anden partition med en mappe, hvor du vil have imaget liggende.

Herefter skal du så finde et navn til image , også er det blot at acceptere hen ad vejen,Husk at vælge høj kompresiton,  også køre det ellers helt af sig selv.

Editor, som medfølger er et program, som du kan kikke i dit image med. Hvis du f.eks. bliver i tviv om noget af indholdet.

Retur er det lige så simpel. Husk blot lige at lave en backup af din iCQ hvis du bruger en sådan, og tømme evt. skrivebord for filer, som du bruger.

Start så image drive og lad pogrammet gå i dos. Så her vælger mitterste mulighed, med pil ned på drevet også hvilken partition, du skal have lagt et nyt image på. Eller sår det også her helt slavisk med at acepterer hen ad vejen til programmet kører selve pofilen ned på drevet. igen.

Du har altid mulighed for inden du sætter en ny proces igang, at fortryde indtil sidste trin ved henholdsvis at lave og at erstatte, så du kan rolig prøve at gå igang med første del, så er du velkommen til at spørge.

Admin ser jo gerne at svarene falder helst herinde på eksperten, så andre kan få glæde af dem. ;o) . Har du evt. icq , så kan du kontakte mig der hvis du har prob. så ref. vi her til spørgsmålet undervejs.
Avatar billede kim014 Nybegynder
04. februar 2001 - 13:37 #7
Når jeg udskriver disse svar får jeg ikke altid de sidste ord med i venstre side hvordan får jeg det og jeg har icq 2000 liggende jeg vil prøve at oprette icq nr. på det men jeg må indrømme jeg har lidt problemer når det er på engelsk mvh.Kim
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2001 - 14:54 #8
KIm014 har du en mail adresse, så skal jeg hjælpe dig på vej. Angiv lige hvilket system du bruger. kharder@it.dk
Avatar billede kim014 Nybegynder
04. februar 2001 - 16:08 #9
Min email adresse er kim014@mail.dk jeg har win 98 jeg har irq 2000 instaleret mit nr er107070961
som jeg lige har fundet . jeg er ikke på hele tiden da jeg kører med isdn men jeg tjekker engang imellem mvh.Kim
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2001 - 16:31 #10
Helt fin, så skal vi prøve at få det op at køre for dig.
Avatar billede kim014 Nybegynder
11. februar 2001 - 11:54 #11
Jeg kommer tilbage når jeg har fået styr på mit styresystem , jeg har koks i det på grund af Win ME og  2 hd. hvoraf jeg ikke kan finde den ene mere lort.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2001 - 07:14 #12
Ja det er ikke sagen, at lave image af et system, som ikke køre optimalt. Så må man starte forfra igen. Det er min holdning.