Avatar billede herpezp Nybegynder
13. marts 2004 - 15:22 Der er 2 kommentarer

Internt firewire-kabel (IEEE1394)

Jeg har været rundt i nogle butikker for at spørge om de havde et kabel, således at jeg kunne få firewirestikkene på bundkortet om bag på min computer så jeg kunne bruge firewire. Det skulle gerne være noget der ligner dette her:

http://www.mysuperpc.com/computer_assembly/firewire_ieee_1394_cable.jpg

Ingen butikker havde og de vidste ikke hvad det hed eller hvor man kunne få det. Så mit spørgsmål er om nogen ved hvad det hedder på fagsprog og/eller hvor man kan få det henne.

PS. Jeg er godt klar over man kan få firewire-indstikskort til PCI, men at købe det ville være som at købe en skrivemaskine i stedet for at få et teksbehandlinsprogram :-/
Avatar billede mekaniker Nybegynder
13. marts 2004 - 19:48 #1
Jeg har lige selv købt en indsats til en 3½" drevplads, hvor der er 4x USB 2.0 og 1 x Firewire og audioudgange på. Den er købt i brinck Elektronik i KBH, og kostede 198,-
Den er helt igennem lavet med interne kabler og stik til bundkortet.
Avatar billede herpezp Nybegynder
22. marts 2004 - 20:20 #2
Hmm... Nu har jeg været i Zitech i Lyngby, i Brinck Elektronik i Lyngby og Kbh. (hvor den indsats du omtaler ikke forhandles mere) og i flere forretniner på Falkonér Allé og jeg har ligeledes tjekket flere internetforretningers hjemmesider sågar skrevet en mail til shg.dk (hvor jeg købte mit bundkort), men INGEN steder har de en FireWire-bracket (som jeg har fundet ud af det kaldes)... :(
Er der virkelig ingen steder i Danmark man kan købe sådan en?!?!?! :'-(

PS. Hvis ingen andre har et brugbart svar får du pointene, mekaniker, siden du dog er den der har været tættest på at skaffe mig den bracket... :-/