Avatar billede theboogieman Nybegynder
13. marts 2004 - 14:33 Der er 1 kommentar

Min linux kernel vil ikke starte init.

Efter en lang historie har jeg gjort følgende:
Oprettet en simple linux partition med bash, nogle libs og x window med blackbox vha. linuxfromscratch.org.
Jeg har startet op på den... Recompilet og installeret min kernel efter amd K6, selvom min cpu er pentium M.
Jeg har så genstartet computeren med knoppix. Brugt partimage til at gemme den partition til min hdd.
Brændt den ud på en cd og flyttet over til en anden computer, som har K6 som cpu.
Lagt den partition ind. Fixet fstab og /boot/grub/menu.lst
Genstartet computeren og prøver at boote linux... Den kommer til freeing unused kernel memory... og stopper.
Jeg har forstået det er her init starter... Er der noget jeg har gjort forkert?

Ps. chroot virker ikke(den skriver blot Illegal Instruction)
Avatar billede strych9 Praktikant
19. marts 2004 - 03:18 #1
Jeg vil mene at efter den skriver freeing unused kernel mem kommer den til den fase hvor den begynder at loade device drivere, fil systemer og net protokoller. Dvs at den ret tideligt i initialiserings fasen hænger og at den helt sikkert ikke er kommet så langt som til at loade init.
Hvilken version af kernel source bruger du? Og hvilken version af gcc og binutils har du brugt?
K6 mener jeg regnes for i586 instruktions sæt og derfor skulle det være kompatibelt med en almindelig gammel pentium model, men hvis du vil være på den sikre side laver du en kernel til i586 og prøver den.
Er det chroot på Knoppix cd'en der ikke vil chroot'e over i dit mountede hdd eller hvad?