Avatar billede haastrup Novice
13. marts 2004 - 12:51 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan ændrer man i en PDF fil?

Jeg har modtaget en pdf fil som jeg gerne vil ændre i. Hvordan gør jeg det, og er det overhovedet muligt?
Det drejer sim om et layout til en brochure hvor jeg skal ændre baggrundsfarven fra gul til hvid da det jo naturligvis er mere fornuftigt at printe brochuren på guld papir, istedet for at bruge al den gule farve i printerpatronen.

Håber en af jer kan hjælpe mig. Jeg giver som sædvanlig 200 point :-)
Avatar billede haastrup Novice
13. marts 2004 - 12:53 #1
jeg ved godt der er tale om acrobat reader, men skal bare lige bruge en guided tour :-)
Avatar billede fangel Nybegynder
13. marts 2004 - 12:56 #2
du skal have fat i Acrobat - ikke Reader... Reader kan, som navnet antyder, kun læse filerne... ikke rette i dem...

Morten
Avatar billede haastrup Novice
13. marts 2004 - 13:08 #3
aaah ok, fedt nok. Jeg har lige fundet Adobe's 30 dages prøve version. Den skulle kunne klare det.
Avatar billede fangel Nybegynder
13. marts 2004 - 13:10 #4
med lidt held...
Avatar billede haastrup Novice
14. marts 2004 - 11:30 #5
hmmm, ja det er da ikke sådan liiige til at finde ud af hvordan man gør hvad....stadig ingen der kan komme en decideret tutorial nærmere? please?
Avatar billede haastrup Novice
14. marts 2004 - 17:50 #6
hmm, ærgeligt at ingen kender adobe godt nok til at kunne hjælpe mig. Jeg fatter ikke en hvede af adobe acrobat. Den kan en masse, men det eneste jeg skal er at ændre farven på papiret i den pdf fil jeg har fået tilsendt. Det burde da ikke være så svært hvad?
Håber virkelig der er en af de kloge der ser dette spørgsmål
Avatar billede husmand Nybegynder
18. marts 2004 - 09:03 #7
Du kan evt hive det en tur ind i adobe photoshop og ændre baggrunden der...
Avatar billede haastrup Novice
08. april 2004 - 08:01 #8
hmm, jeg fandt ud af det. Det var ikke så svært da jeg fandt ud af at baggrunden var et objekt som kunne slettes. Pointene må derfor gå til mig selv.
Avatar billede mette_hansen Nybegynder
05. maj 2004 - 11:15 #9
har du fået svar på dit spørgsmål?
Avatar billede haastrup Novice
05. maj 2004 - 12:26 #10
jeg har fået løst problemet ja, men det blev aldrig til et svar på mit spørgsmål, folk har bare kommenteret det.
Må vl sige at dea's kommentar er den der kommer nærmest den løsningsmodel jeg brugte, så hvis hun gider svare på spørgsmålet kan hun få tildelt lidt point.
Avatar billede fangel Nybegynder
05. maj 2004 - 14:48 #11
svaa'r

*host* piger hedder sjælent 'Morten' ;) (da jeg valgte navne for ~3 år siden vidste jeg ikke det betød noget)

Morten
Avatar billede haastrup Novice
05. maj 2004 - 21:40 #12
aah lol, well, ok, JEG ved så du ikke er en pige nu *GG*, men tak for svaret. JEg fik det løst med adobe :-)