Avatar billede retardedmonks Nybegynder
12. marts 2004 - 19:08 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

er copyright noget man kan skrive?

Jeg har lavet et par hjemmesider, men har lavet være med at sætte noget copyright tegn eller besked ind for jeg har ikke været sikkert på om det er noget man skal betale for at få eller du bare kan skrive fx copyright Jørgen Rasmussen...

(Dette spørgsmål om copyright forholder sig kun til Hjemmesider)

på forhånd tak Claes
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. marts 2004 - 19:10 #1
På 100% selvlavet arbejde har man vist pr. automatik Copyright - med mindre det er noget man har fået for point gennem eksperten, men det er en helt anden sag :)
Avatar billede googolplex Novice
12. marts 2004 - 20:47 #2
Selvfølgelig kan du sætte et 'copyright' på. Hvis det er noget du ikke selv har lavet, har du jo ikke copyright på det uanset hvad.

Jeg ville nu ikke gøre det, med mindre jeg havde meget imod at folk nuppede lidt inspiration.
Avatar billede roenving Novice
12. marts 2004 - 21:04 #3
Du har under alle omstændigheder copyright på ting, du selv har lavet, og også uanset om du har fået hjælp til det ...

-- og så har du også dermed retten til at gøre med det som du vil, f.eks. har jeg på mine sider skrevet, at jeg har copyrighten, men at alle har lov til at benytte de koder, jeg har strukket sammen !-)

-- bare for lige at pointere, at det er grimt, hvis andre kommer og påstår, at de har den !o]
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. marts 2004 - 22:34 #4
og lige for at pensle den helt ud. Om du skriver en "copyright" tekst eller ej, er fløjtende ligegyldigt. Du har de samme rettigheder uanset hvad.

Jeg vil dog ikke anbefale dig at skrive "copyright Jørgen Rasmussen", hvis du hedder Claes, og det er dig der har udviklet siden. Det er jo et farligt rod ;) (sorry - kunne ikke lade være) ;)
Avatar billede retardedmonks Nybegynder
13. marts 2004 - 00:30 #5
det kan jeg godt se men hvem vil så have pointne?? Det er bare hvis man laver et produkt og skal have det registreret at man har copyright er det famende dyrt!!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. marts 2004 - 00:33 #6
Det er en ofte forekommende forveksling. At have copyright og at have et registreret varemærke eller et patent er ikke det samme. copyright = ophavsret. Den har man altid til et værk man selv har kreeret :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. marts 2004 - 00:34 #7
stigers bør vel have point. Han var først med korrekt svar :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2004 - 00:35 #8
Kan vi alle ikke bare dele?
Syntes da at alle havde gode indlæg ;)
Avatar billede retardedmonks Nybegynder
13. marts 2004 - 00:37 #9
jamen så læg alle sammen et svar ind hmm 60 op i 4
Avatar billede googolplex Novice
13. marts 2004 - 00:44 #10
:)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. marts 2004 - 00:46 #11
så skidt da :)
Avatar billede roenving Novice
13. marts 2004 - 00:58 #12
Oki '-)
Avatar billede googolplex Novice
13. marts 2004 - 12:56 #13
Takker :)
Avatar billede roenving Novice
13. marts 2004 - 14:36 #14
-- og tak for points ;~}