Avatar billede raphiron Nybegynder
12. marts 2004 - 17:51 Der er 3 kommentarer

Boot diskette til Lindows

Sidder og skal installere Lindows, men min computer vil ikke boote fra CD-ROM drevet... På den officielle hjemmeside står der blot at CD'en er bootable, og det lader slet ikke til de har tænkt over mit problem :(.
Håber derfor at der er nogle der kan hjælpe, det eneste jeg egentlig skal bruge er en boot diskette til Lindows, som blot sætter computeren igang med at læse fra CD'en
Avatar billede odysseus Nybegynder
12. marts 2004 - 18:44 #1
har du mulighed for at læse cd'en? sidder du evt. ved en anden linux maskine. der ligger nemlig en bootdisk-fil på cd'en.
Avatar billede langbein Nybegynder
12. marts 2004 - 22:32 #2
Har aldri installert Lindows, men mener at en av de "de gamle" måter å installere Linux på var å boote først fra en Win98/Mill startdiskette, og så velge tilgang til cd. Vel i gang fra Windows startdiskette, så går man så inn på CD og aktiviserer autoboot/installasjon manuelt. Håper at jeg husker rett og at det fungerer.
Avatar billede sfinx Nybegynder
21. maj 2004 - 14:38 #3
ved boot problemer er det oftest et problem i BIOS'en. Sæt den til at boot'e fra cd først og harddisk sekundær. undersøg evt. om BIOS'en er instillet til at starte op på MS produkter, er stødt på det et par gange på lidt ældre list ældre maskiner. alternativt kan du kopiere boot filerne fra cd'en og smid dem på en diskette/floppy