Avatar billede rimax Nybegynder
12. marts 2004 - 16:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vhs til dvd igen

Når jeg skal kopiere vhs båndet over på dvd,
hvorfor tager det så mellem 10 og 20 timer
at konvertere filmen, når man har lagt den på hdén.
Jeg har en 1300 mhz med 768 mb ram
Er der ikke en hurtigere måde ??
Avatar billede norbert Nybegynder
12. marts 2004 - 16:42 #1
Hvis det er tmpgenc bruger til at konvertere (eller for så vidt hvilket som helst program) og du har sat det til bedste opløsning, vil det tage så lang tid. Jeg kan forestille mig, at du har sat den til 2 eller 3 pass, og så skal den gennem encoden det antal gange, og det tager sin tid. Hvis det så samtidig er 2 eller 3 timer, du skal konvertere kan det slet ikke undgåes, at det tager den tid. Det bedste du kan gøre er at vente eller sætte kvaliteten lidt ned.
Norbert.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2004 - 17:21 #2
TMPGenc er et rigtig godt stykke program, men det har dog et par svagheder. En af dem, er at det ikke er så hurtigt - desværre.
Hvis ikke du kan leve med det, kan du prøve CCE (Cinema Craft Encoder).
http://www.cinemacraft.com/eng/download.html#basic  --  som er Basic ver. til omkring 70$

Men tro ikke det klare opgaven på et øjeblik.
At re-encode video er noget der virklig kræver CPU power - og det kan ingen programmer kompensere for.
Avatar billede rimax Nybegynder
12. marts 2004 - 23:44 #3
Tak skal i ha.
Jeg må bare ha tålmodighed.
Kom lige med et
svar så i begge kan få point
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2004 - 23:48 #4
svar :o)
Avatar billede norbert Nybegynder
12. marts 2004 - 23:49 #5
Jeg kan tilslutte mig phatlasses svar ang. CCE - har det selv, og det er en del hurtigere end tmpgenc. Men som det også rigtigt siges, power til pc'en er rigtig godt, rammen er ikke så vigtig i lige det her tilfælde.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
13. marts 2004 - 00:19 #6
Men du kan jo prøve at kigge her:
http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm fra på onsdag. Men du skal nok stå forrest i køen for at få den.
Det er nok den hurtigste måde at få det løst på. :-)
Held og lykke.
Norbert :-)
Avatar billede rimax Nybegynder
13. marts 2004 - 07:59 #7
Norbert.
Jeg ved ikke hvorfor den afviste dit svar, prøv lige igen :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
13. marts 2004 - 08:21 #8
Næh, det ved jeg heller ikke :-)
Men nu er spørgsmålet lukket, så jeg kan ikke trykke på svar mere, så pointgivningen ordner jeg selv med phatlasse :-) Det går nok i orden, når han ser, hvad der er sket.
Norbert :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2004 - 21:23 #9
Nej, det kan vi ikke ha.... :o)
Nobert >> hent dinne 25 pisk her: http://www.eksperten.dk/spm/476974