Avatar billede mrtest Nybegynder
12. marts 2004 - 15:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DOS-program har 100% CPU-forbrug

På min pc’er har jeg et DOS program liggende som jeg dagligt benytter, men som sløver computeren og andre programmet utroligt meget, når disse samtidig bruges med at DOS-programmet er åbent og kører.... Når jeg har programmet åbent og kigger i win2000 joblisten, så kan jeg se at CPU-forbruget er 100%, hvilket naturligvis er årsagen til problemet!

Er der nogen som har ideer til hvad årsagen hertil netop er og hvorledes jeg retter fejlen?
Avatar billede serverservice Praktikant
12. marts 2004 - 15:44 #1
Du har muligvis fået noget snavs. Brug ad-aware til at fjerne det med http://www.techtv.com/screensavers/print/0,23102,3327636,00.html
scan også med antivirus:  http://housecall.trendmicro.com/
Avatar billede mrtest Nybegynder
12. marts 2004 - 15:49 #2
Jeg har både Ad-Aware og flere virusscannere, men hvad desværre ikke løser problemet efter at det ene eller andet køres, og således ikke er årsagen til problemet!
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
12. marts 2004 - 16:51 #3
Det er ikke sikkert at Windows selv kan "styre" DOS programmet,
så det udnytter måske al den CPU den kan få fat i.

Tjeck dette link:
http://www.i386.com/default.asp?c=6&k=13&p=923
Avatar billede mrtest Nybegynder
13. marts 2004 - 16:33 #4
Tak for dit link! Så kigger lige på det, og vender tilbage igen senere
Avatar billede mrtest Nybegynder
20. april 2004 - 07:15 #5
Nu har jeg så efter lang tid prøvet alverdens ting og sager, og ligeså gennemtjekket dit link på kryds og tværs... Konklusionen er desværre, at win2000 ikke kan håndtere mit gamle DOS program, hvilket jeg jo således må leve med.
Du får alligevel point x4all, for du gav ligesom et hint til hvad problemet netop skyldtes!
Avatar billede serverservice Praktikant
20. april 2004 - 10:38 #6
Jeg vil mene at det kan køre i win98, som har dos...
Du kan så overveje at køre win98 og win2000 i dualboot eller prøve med wmvare workstation, som kan køre flere Os i samme system. http://www.vmware.com/products/desktop/ws_features.html
Avatar billede mrtest Nybegynder
20. april 2004 - 20:40 #7
Ja, programmet kan nemlig køre fint i win98, hvilket jeg tidligere brugte før jeg netop skiftede til win2000, og således oplevede denne irriterende fejl.
Jeg har også overvejet som den nok sidste udvej, at køre dualboot mellem styresystemerne, hvilket nok bliver enden på det hele :o(