Avatar billede jakekbh Nybegynder
12. marts 2004 - 09:57 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Installation af monitor

Hej, jeg har et lille problem. Selv om alle drivere til min skærm er installeret, så vælger XP at køre med standard drivere. Hvad gør jeg for at få systemet til at vælge den rigtige monitor? Tak for hjælpen.
Avatar billede ird Praktikant
12. marts 2004 - 10:11 #1
Ved flere maskiner har det problem hvis de mangler SP1, så lad os starte der. Har du dem?
Avatar billede jakekbh Nybegynder
12. marts 2004 - 10:17 #2
Lad os lige tage det igen? Hvad er SP1?
Avatar billede ird Praktikant
12. marts 2004 - 10:23 #3
servicepack fra windows :)

Har du ikke dem er mit råd hent dem! Du er totalt sårbar overfor virus og andet skidt, og din maskinen kommer ikke til at virke godt uden
Avatar billede ird Praktikant
12. marts 2004 - 10:28 #4
Avatar billede jakekbh Nybegynder
12. marts 2004 - 10:28 #5
Jamen, jeg har servicepacks, de installeres løbende og det sker rimelig automatisk. Jeg vidste ikke det havde noget at sige i forhold til skærmen.

Lad mig understrege, at min skræm fungerer udmærket ved standard driveren, men det ville være mere optimalt hvis jeg kunne få computeren til at anderkende, at jeg havde en Optiquest skærm.
Avatar billede ird Praktikant
12. marts 2004 - 10:40 #6
Siger ikke dette hænger sammen, men muligheden er der :)
Står der en konflikt i enhedsorienteringen
Avatar billede jakekbh Nybegynder
12. marts 2004 - 10:42 #7
Nej, ingen konflikter. Mit spørgsmål går ganske enkelt på, hvordan man får sin computer til at bruge en anden driver.
Avatar billede ird Praktikant
12. marts 2004 - 10:45 #8
forsøger at finde årsagen :) Har du prøvet via enhedsorienteringen at gå ind på selve skærmen og trykke opdatere driver?
Avatar billede jakekbh Nybegynder
12. marts 2004 - 10:46 #9
Jo, det har jeg netop gjort. Og så installerer den bare den nyeste standard driver ;O)
Avatar billede ird Praktikant
12. marts 2004 - 10:50 #10
prøvet i fejlsikret?
Avatar billede ird Praktikant
12. marts 2004 - 10:51 #11
Tryk F8 under opstarten og hop ind i fejlsikret tilstand.
Kontroller din skærm-driver (skærmen ikke skærmkortet) og installer evt. en driver fra nettet der passer netop til din skærm.
Avatar billede jakekbh Nybegynder
12. marts 2004 - 10:54 #12
Nå jeg kigger i device manager (det er en engelsk XP) så er det installeret 4 drivere, som alle fungerer som de skal. Der er tale om 3 standard drivere og den sidste driver er til min Optiquest. Så jeg har den rigtige driver installeret. Igen, mit spørgsmål går alene på, hvordan man kan få computeren til at skrifte driver.
Avatar billede ird Praktikant
12. marts 2004 - 10:56 #13
Jeg forsøger jo at løse dit problem ok, så det nytter da ikke du bliver ved med at sige " Igen, mit spørgsmål går alene på, hvordan man kan få computeren til at skrifte driver"
Avatar billede ird Praktikant
12. marts 2004 - 10:57 #14
under skærme er der to muligheder. Enten standard skærm eller skærmkort..hvor er det du har 4 driver
Avatar billede ird Praktikant
15. marts 2004 - 18:39 #15
er du der
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 16:40 #16
Fik du svar nok?
Avatar billede jakekbh Nybegynder
11. april 2004 - 10:43 #17
Jeg kom ikke videre, men tak for kommentarerne.. lukker.
Avatar billede ird Praktikant
11. april 2004 - 10:45 #18
velbekomme men husk at lukke her