Avatar billede michlytz Nybegynder
11. marts 2004 - 23:36 Der er 11 kommentarer

Wireless problem

Jeg har et problem med mit trådløse netværk. Jeg har sat en Dlink 514 Router op på min stationære pc, konfigureret den. Men min bærbare pc kan ikke finde netværket, der er bare et rødt kryds på wireless netværksikonet. Hvad gør jeg forkert?? Jeg har en Medion bærbar pc med indbygget trådløst netværkskort. Kortet er ikke et Dlink men et Creatix kort. Kan det være derfor, at router og netværkskort ikke er fra samme producent?

/Michael
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. marts 2004 - 23:40 #1
Hvilket mærke det er, er fuldstændigt ligegyldigt, bare alt udstyret understøtter samme standard (laveste fællesnævner plejer for det meste at være 802.11b).

På arbejdet har vi selv et par trådløse netværk kørende med udstyr fra cisco, linksys, apple og d-link. Ingen problemer dér.
Avatar billede michlytz Nybegynder
11. marts 2004 - 23:47 #2
Udstyret er 802.11b. Men har du evt en løsning på problemet?

/Michael
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. marts 2004 - 23:53 #3
Har du evt. slået noget sikkerhed til på routeren, men glemt at slå det til på den bærbare?
Avatar billede michlytz Nybegynder
12. marts 2004 - 00:13 #4
Der skulle være slået sikkerhed til på begge maskiner.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
12. marts 2004 - 08:40 #5
Hvad sker der, hvis du trykker på egenskaber for dit trådløse netkort i den bærbare, kan den se dit trådløse udstyr ??

/Martin
Avatar billede michlytz Nybegynder
12. marts 2004 - 12:34 #6
Det virker nu, det var mit integrerede netkort i den bærbare, der ikke kunne snakke med min router. eg løste problemet ved, at købe et nyt Dlink kort.

/Michael
Avatar billede martinowitz Nybegynder
12. marts 2004 - 13:14 #7
Det var da lidt ærgerligt :-(

Husk at lukke spm. :-)

God weekend

/Martin
Avatar billede kenp Novice
12. marts 2004 - 19:41 #8
jeg ville da nærmere mene at du bare skla huske at aktiver det på din bærbar! der er vist en knap som hedder enable radio!
Avatar billede michlytz Nybegynder
12. marts 2004 - 20:43 #9
Det var/er enabled. Men som sagt det virker fortrinligt nu. Så jeg lukker sprgm.

/Michael
PS: Ellers tak for forslagene.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
14. marts 2004 - 15:24 #10
Så skal du huske at acceptere dit eget svar, før er spm. ikke lukket.

/Martin
Avatar billede michlytz Nybegynder
14. marts 2004 - 20:48 #11
ok