Avatar billede sam3003 Nybegynder
11. marts 2004 - 23:36 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Installering af Messenger 6.1

Af en eller anden mystik grund kan jeg kun downloade og gennemføre en ½ installation af ovennævnte program. Den stopper bare midt i det hele (går ikke fast). Jeg har ellers husket at lukke den gamle version, men det hjælper ikke. Skal jeg afinstallere den gamle først?
Avatar billede sam3003 Nybegynder
11. marts 2004 - 23:44 #1
Jeg kører XP prof
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2004 - 23:53 #2
Det ville jeg anbefale. Hvis du ikke ved hvordan det gøres, så kig her:

http://www.help2go.com/article135.html

Microsoft har ikke just gjort det nemt for én.
Avatar billede googolplex Novice
12. marts 2004 - 00:27 #3
Jeg installerede den sidste nye version, ved bare at installere den oven i den gamle uden at lukke den ned først, har du prøvet det ?
Avatar billede sam3003 Nybegynder
12. marts 2004 - 21:58 #4
Det er nu lykkes at fjerne den gamle, men det gjorde det ikke muligt at installere den nye. Den går stdig fast. Kan det skyldes min firewall, Zonealarm(har lukket den under installation)
Avatar billede sam3003 Nybegynder
12. marts 2004 - 22:00 #5
Jeg bruger ikke MSN Explorer, men internet explorer. Kan jeg ikke bare fjerne MSN også installere en ny version, hvor messenger er integreret?
Avatar billede googolplex Novice
12. marts 2004 - 22:38 #6
Jeg bruger også ZA og har ingen problemer, og hvis du har slået den fra burde det i hvert fald ingen betydning have.
Avatar billede googolplex Novice
12. marts 2004 - 22:40 #7
Har du fjernet den gamle (jeg går ud fra at du taler om 4.7) ved at skrive:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

i kør ?
Avatar billede sam3003 Nybegynder
12. marts 2004 - 23:33 #8
ja
Avatar billede sam3003 Nybegynder
12. marts 2004 - 23:34 #9
jeg har installereret den gamle igen. men vil da helst have den nye...
Avatar billede thedeathart Nybegynder
12. marts 2004 - 23:37 #10
i tilfælde af fejl i downloadet fra microsoft (meget typisk)
så vil jeg anbefale dig at downloade det igen..

Og så prøve at installere det oven på det andet indtil det virker
(typisk 2-3 forsøg)
Avatar billede sam3003 Nybegynder
12. marts 2004 - 23:48 #11
det har jeg nu prøvet - uden held. Kan jeg slette msn explorer (inkl. messenger) og så installere det hele på ny?
Avatar billede knighten Nybegynder
13. marts 2004 - 12:48 #12
Citat fra http://explorer.msn.dk/install.htm

Du kan fjerne MSN Explorer ved at følge trinnene nedenfor:

- Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter Kontrolpanel.
- Dobbeltklik på Tilføj/fjern programmer. Der vises en liste over de programmer, der er installeret på computeren.
- Klik på MSN Explorer, og klik derefter på Tilføj/fjern (eller Rediger/fjern, hvis du kører Windows 2000).
- Følg vejledningen for at fjerne MSN Explorer
Avatar billede sam3003 Nybegynder
13. marts 2004 - 18:02 #13
fjerner det også messenger, og kan man så downloade det hele igen?
Avatar billede sam3003 Nybegynder
13. marts 2004 - 18:03 #14
Er det ikke windows messenger, der ligger i MSN og den der hedder 6.1 er MSN messenger. Så nytter det vel ikke at slette MSN explorer...
Avatar billede sam3003 Nybegynder
14. marts 2004 - 01:35 #15
For øvrigt: mit oprindelige problem er faktisk, at jeg ikke kan modtage filer som en ven vil sende via messenger. Kan det løses på andre måder end ved at slette og geninstallere (hvilket jeg jo har prøvet).
Avatar billede googolplex Novice
14. marts 2004 - 01:38 #16
Det er jeg slet ikke sikker på, at du kan løse. Der er en enkelt kammerat jeg aldrig har kunnet modtage filer fra uanset hvad vi  gør (og vi har prøvet stort set alt hvad jeg kan komme i tanke om).

Men husk at slå Zone Alarm fra, den kan godt drille :)
Avatar billede sam3003 Nybegynder
14. marts 2004 - 01:46 #17
Jeg har lige erfaret at Stofanet som jeg bruger har lukket en port pga. virusfare kan det være derfor?
Avatar billede knighten Nybegynder
14. marts 2004 - 21:05 #18
Windows messenger kommer med Windows xp og MSN messenger er et program du selv henter fra MSN. Det kan godt være det kommer sammen med MSN Explorer.
Men du kan kende forskel på at windows messenger har ver. 4.7 og MSN messenger ver. 6.1.
Har før hørt om problemer med stofanet og når du ovenikøbet har fundet ud af de har lukket en port er det meget sandsynligt at det er grundet til du ikke kan overføre filer, men derfor burde du stadig kunne hente og installere MSN messenger.
Avatar billede sam3003 Nybegynder
06. april 2004 - 23:48 #19
Hejsa
Kan I ikke sende nogle svar, så jeg kan uddele point?
Avatar billede knighten Nybegynder
06. april 2004 - 23:51 #20
Hvem af os vil du have svar fra?
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2004 - 00:21 #21
Mit var i teorien det første, men jeg ved ikke om det bedste.. men nu får du et svar. Vi kan evt. dele pointsne.
Avatar billede sam3003 Nybegynder
07. april 2004 - 00:23 #22
Alle, så må i dele...Jeg fandt ud af at problemet var i Windows: fejl i automatisk systemgenoprettelse. Da jeg deaktiverede det virkede installationen. Men alle kan få point som tak for indsatsen.

VH

Sam
Avatar billede sam3003 Nybegynder
07. april 2004 - 00:25 #23
Jeg vender tilbage i morgen og ser om alle har sendt et svar - godnat!
Avatar billede knighten Nybegynder
07. april 2004 - 00:30 #24
Du får også lige et svar fra mig - så må du rulle med terningen. :)

Kan du så sende og modtage filer nu?
Avatar billede knighten Nybegynder
09. maj 2004 - 13:41 #25
Hvis du har fået løst problemet skal du lukke spørgsmålet. :)