Avatar billede ridefisken Nybegynder
11. marts 2004 - 22:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen netværk at all

Min mor har et stort problem - Netværket virker ikke på hendes computer virker ikke.
Der er ingen lys i netkortet, og heller ikke i den switch den sidder i. Jeg har prøvet at skifte kablet, men uden resultat. Det er en periodisk fejl, dvs, den har været der een gang før hvor den forsvandt af sig selv.
Jeg har mine mistanker; det kan være en virus eller bare en løs forbindelse. mht. den sidste mulighed har jeg revet og skubbet i alle stik, haft netkortet i og ude igen etc.
Der er intet at se i windows, driveren fungerer fint, og jeg kan pinge 127.0.0.1 og 192.168.0.5 (netkortets ip), bare ikke andet på netværket.

Hjælp!.
Avatar billede kenp Novice
11. marts 2004 - 22:23 #1
har du prøvet at skifte netkortet?
Avatar billede klasus Nybegynder
11. marts 2004 - 22:24 #2
Har haft lignende problem 2 gange. 1. løsning var Kontrolpanel, Netværksforbindelse, Opret ny forbindelsen, 2. løsning => nyt netkort!!
PS - Jeg anvender XP
Avatar billede beorn Nybegynder
11. marts 2004 - 22:24 #3
kører du med fast ip eller dynamisk? bare nysgerrig om der er hul igennem fra starten af?
Avatar billede serverservice Praktikant
11. marts 2004 - 22:29 #4
prøv at skifte porten på switchen.
Avatar billede doublejoble Praktikant
11. marts 2004 - 23:19 #5
ja, prøv at forbinde en anden maskine med den port i switchen du har problemer med nu.
Har du mulighed for at putte problemnetkortet ind i en anden maskine...
Ellers kunne du også bare prøve at putte det ind i et andet pci slot i den samme maskine.
Avatar billede ridefisken Nybegynder
12. marts 2004 - 07:36 #6
Tak for de gode svar - jeg har ikke lige tid til at prøve nu.
Netkortet er onboard, men jeg kan prøve at smide mit realtek-kort i og se hvad den siger til det.
beorn> dhcp, men har prøvet statisk også. Det er ikke det der er problemet, tror problemet ligger i et "lavere" lag.
Avatar billede beorn Nybegynder
12. marts 2004 - 11:58 #7
jeg ville bare se om du kunne få forbindelse overhovedet. eftersom du kører med DHCP og du får en IP så er der jo forbindelse i opstarten af windows til din router/Server. så det er ikke netkortet, kablet, switchen (formodentligt).

kører du eller de andre computere på nettet xp?
Avatar billede ridefisken Nybegynder
12. marts 2004 - 13:35 #8
Jeg har da ikke sagt at den fik en ip ;) .
Whatever, virker med det andet kort, tror jeg køber et nyt kort.
(Denne computer kører XP (min mors), min og serverne kører henholdsvis Debian og OpenBSD).
Lidt ærgeligt, havde håbet der var en nem løsning (har aldrig rigtig selv brugt xp), men denne er da vist sikker. Og klasus, jeg prøvede dit råd, men uden held. Passer faktisk meget godt med dine erfaringer, dette er anden gang problemet opstår ;)
Tak for hjælpen ellers.
Avatar billede ridefisken Nybegynder
28. maj 2004 - 15:52 #9
...