Avatar billede purnas Nybegynder
11. marts 2004 - 21:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

installere Buscontroller!

jeg har problemer med min brænder ->> http://www.eksperten.dk/spm/474094

Min pc kan fortsat ikke se mit cd-rom drev eller min nye brænder :(

men nu kommer min pc med en besked om at den har fundet en ny SM-buscontroller :S

Så Det er jo nok det der er løsningen på problemet, men hvordan installere jeg min buscontroller??
Avatar billede hottadpole Nybegynder
11. marts 2004 - 21:36 #1
De to ting har umiddelbart ikke noget med hinanden at gøre. Jeg vil gætte på, at du har et Intel baseret motherboard ag mangler at installere chipset driveren. Hop ud til producenten og hent den.
Avatar billede purnas Nybegynder
12. marts 2004 - 18:16 #2
hvor kan jeg finde chipset driveren? hvor kan jeg hente den?

Har et Asrock bundkort.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
12. marts 2004 - 19:49 #3
På Asrock's hjemmeside.
Avatar billede purnas Nybegynder
13. marts 2004 - 13:08 #4
http://www.asrock.com/support/Download/dl_k7s8x.htm

Jeg kan ikke finde nogle drivere til chipsetet :(
Avatar billede hottadpole Nybegynder
13. marts 2004 - 14:55 #5
Ved nærmere eftersyn er det et AMD baseret system du har så chipset driveren bedes du glemme. Via det link du har angivet findes der bl. a. en AGP & PCI driver, faktisk den første på siden. Kunne være et godt bud.
Avatar billede purnas Nybegynder
13. marts 2004 - 17:02 #6
ok.. Så har jeg installeret den første.. Nu siger den ikke længere det med bus-controlleren men den kan stadig ikk se mit cd-rom eller brænder drev :(

Hva ka jeg gøre??
Avatar billede hottadpole Nybegynder
13. marts 2004 - 19:38 #7
Du skal nøjes med at have brænderen monteret alene. Bios skal kunne se den og det samme skal Windows. I det spgsm. du linker til er der en løsning m. h. t. at fjerne nogle upper og lower filters. Gør det hvis den stadig ikke vil. Hvis du så stadig vil have din cdrom monteret skal du sikre dig at de 2 enheder er jumpet som h. h. v. master og slave. Det gøres v. h. a. nogle små plastic dimser bagpå drevet. Der er ingen grund til at eftermontere cdrom drevet da brænderen både kan brænde og læse. Somme tider læses bedre end en alm. cdrom.
Avatar billede purnas Nybegynder
14. marts 2004 - 13:10 #8
Nu, har jeg afmonteret cdrom drevet.. så det kun er brænder der er tilsluttet.. jumperen bagpå er også sat til MASTER, men den kan stadig ikke se mit "E:" :(

Hva kan jeg gøre?
Avatar billede purnas Nybegynder
14. marts 2004 - 14:00 #9
her kan i se hva den siger når man går ind i enhedshåndtering og prøver at installere driveren -> www.wizard.frac.dk
Avatar billede purnas Nybegynder
20. marts 2004 - 16:46 #10
lukker
Avatar billede purnas Nybegynder
20. marts 2004 - 16:46 #11
:)