Avatar billede fotobob Nybegynder
11. marts 2004 - 16:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Concorde C5 Light version 1.60.4 på Windows XP PRO?

Kan det lade sig gøre at installere den version på XP?
Avatar billede blacks Mester
11. marts 2004 - 16:24 #1
Ja uden problem
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
11. marts 2004 - 16:37 #2
... Jeg mener nu at kunne huske at den ene og anden af afvilkerne (programmerne) slet ikke kan bruges. Men så vælger man jo bare en af de andre. Version 1.60 var (undskyld, ER) udstyret med 3 dos og 2 windowsafviklere. Ik?!
Avatar billede fotobob Nybegynder
11. marts 2004 - 16:49 #3
kan det eller kan det ikke?:-)
Avatar billede blacks Mester
11. marts 2004 - 16:55 #4
Du skal køre 32 bit afviklerne. Og kan både køre Dos og Windows udgaven
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
11. marts 2004 - 16:55 #5
Jeg kan ikke mindes at jeg nogensinde har forsøgt at INSTALLERE versionen på en XP'er - eller om jeg bare som nu har flyttet et i øvrigt 'kørende 1.60.4-miljø' hertil. Det sidste KAN i hvert fald - stort set - lade sig gøre.
Avatar billede fotobob Nybegynder
11. marts 2004 - 17:33 #6
hmm ok, kan man flytte hele installationen fra en win98 maskine til en xp maskiner og regnskabet følger med?
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
11. marts 2004 - 17:45 #7
Yeps ... Det nemmeste er at kopiere det bibliotek som C5'eren ligger i til XP'en. Prøv derpå at starte C5'eren på XP'en. Hvis det ikke lykkedes i første hug ... bedes du lige give lyd fra dig igen.
Avatar billede fotobob Nybegynder
11. marts 2004 - 17:48 #8
det bliver først i morgen eller senest mandag! men jeg skal nok give lyd fra mig, så snart jeg har prøvet..
Avatar billede dma Nybegynder
11. marts 2004 - 21:20 #9
blacks: Du kan IKKE anvende 32-bit DOS afvikleren (C532E.EXE). Den kan ikke køre på 2000/XP!! Den indeholder noget kode som ikke er kompatibelt med disse versioner.

Du kan ikke umiddelbart bare flytte mappen, da der ligger nogle filer der skal installeres i Windows/System32 (HVIS du vil køre windows-kernen), men for version 1.6 er det ikke så slemt. Under dit C5-bibliotek ligger der en mappe der hedder Temp. Her ligger der en del VBX og DLL filer. Kopier dem til Windows/System32, men undlad at overskrive evt. filer der findes i forvejen.

Så skulle du kunne køre....
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
11. marts 2004 - 21:42 #10
... og når du markerer filerne i Temp-biblioteket -  benyt dig af muligheden for at taste 'AltA' - og svar 'ja' til at den også skal medtage de 'pr. XP-standard skjulte' filer.
Avatar billede blacks Mester
11. marts 2004 - 22:34 #11
DMA det var da lige godt meget jeg køre en C5 1.60.4 på en XP pro så gad vide om ikke jeg ved om der kan afvikles en 32-bit kerkne eller ej!
Avatar billede kgross Nybegynder
12. marts 2004 - 07:48 #12
Blacks: Du kan åbenbart noget vi andre ikke kan. C5w32.exe kan afvikles
C5E32.exe kan ikke. Hvis du kan må du gerne fortælle hvordan.
Avatar billede dma Nybegynder
12. marts 2004 - 13:55 #13
Ja, jeg vil også meget gerne have en måde til at afvikle C5E32.EXE under XP!!
Avatar billede fotobob Nybegynder
23. marts 2004 - 19:07 #14
jeg gjorde det, at jeg først installerede programmet fra cd, og derefter flyttede/kopierede jeg c:/c5win (inklusive de skjulte filer) mappen over i den nye installlation. Og det virker optimalt efter hensiigten.