Avatar billede yesyesok Nybegynder
11. marts 2004 - 15:03 Der er 4 kommentarer

Firewalls til server

ja jeg søger en Firewall til min cs+hjemmeside server
men dem jeg har kan jeg ikke lukke op for selve portne

det skal værer adgang til
+port
+en admin
Avatar billede varmhund Nybegynder
11. marts 2004 - 15:14 #1
jeg kan godt lide Blackice :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. marts 2004 - 15:22 #2
Generet er de personlige firewalls ikke lavet til at beskytte servere, og du bør ikke baserer hele din sikkerhed på en personlig firewall. Når det så er sagt, er der fin fornuft i at have en personlig firewall på sin server, den kan nemlig nogle ting som bastions firewallen (en firewall placeret i en kasse mellem serveren og routeren) ikke kan. Du bør kikke på Sygates eller Agnitum hvis den skal være gratis og har du ikke noget imod at betale lidt så kik på BitGuard, Agnitum Pro eller Sygate PRo. Alle fornuftige firewalls
Avatar billede varmhund Nybegynder
11. marts 2004 - 15:35 #3
BlackICE Server Protection!!! er dog ikke gratis :/
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
11. marts 2004 - 21:37 #4
har du en gammel maskine der står og samler støv ? eks en 300mzh p2 ? så sæt eks smootwall http://www.smoothwall.org eller ipcop http://www.ipcop.org ind på den, så har du et rigtig godt og gratis system, efter som du så kan køre din server på et ben og din personlige pc på et andet, de har begge web interface og en let opsætning,,

The Toastmaster