Avatar billede kuch_r Nybegynder
11. marts 2004 - 14:00 Der er 10 kommentarer

Formatere harddisk

Hejsa!jeg havde en gammel comp. hvor der lagde Win98 på, men den kunne pludselig ikke starte ordentligt op.Så jeg vil gerne have lagt WinXP ind på den.Problemet er at jeg ik bare kan "smække" XP cd'en i og starte fra den og formatere osv. Jeg ender i DOS, men hvordan får jeg lavet sådan at jeg kan sætte XP cd'en i og installere WinXP.Jeg har på fornemmelsen at jeg skal have den formateret på en anden måde, men hvordan gør man DET ude fra DOS? PÅ forhånd tak for hjælpen og håber I kan hjælpe.
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 14:12 #1
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 14:13 #2
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm ellers også et godt forum
Avatar billede lightdesigner Nybegynder
11. marts 2004 - 14:14 #3
hvis du i dos kan se dit cd-rom drev skal du sætte din xp cd i og skrive cd i386 og trykke enter og derefter skrive winnt så starter instalationen.
i starten af instalationen kan du formatere dit c drev.
Avatar billede serverservice Praktikant
11. marts 2004 - 14:15 #4
Avatar billede kuch_r Nybegynder
12. marts 2004 - 14:15 #5
tak for Jeres svar, men når jeg skrevet cd i386 og enter og derefter winnt så siger den dette: "An internal setup error has occurred. Could not find a place for a swap file". Hva gør jeg så?
Avatar billede serverservice Praktikant
12. marts 2004 - 14:22 #6
Det lyder mest som om disken er fuld. Du kommer nemmest udenom det ved at starte med f.x. en win98 bootdiskette og formattere med en format c: - hvis du har fat32 drev. HVis du har ntfs skal du bruge f.x. Partition magic bootdisketter.
Avatar billede kuch_r Nybegynder
12. marts 2004 - 14:28 #7
jeg bruger godt nok en win98 bootdisk. jeg har også været inde i fdisk og slette partisioner. så sku der vel ik ligge noget der på sku der?
Avatar billede serverservice Praktikant
12. marts 2004 - 14:35 #8
nej så skal du genstarte og formattere med en format c: - så er det fjong. så vælger den pr.default fat32.
Avatar billede kuch_r Nybegynder
12. marts 2004 - 14:39 #9
jamen den skriver så at det er en forkert kommando eller filnavn.
Avatar billede serverservice Praktikant
12. marts 2004 - 15:39 #10
står den på a: når du skriver format c: det kræver at format.com er på disketten.
Hvis det ikke virker må du gå tilbage og bruge winnt kommandoen til cdrommen.