Avatar billede elf Nybegynder
11. marts 2004 - 12:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk - Blå Skærm - Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_Equal

Hejsa!

Øv troede jeg havde fået løst dette problem, men ak, nej..! Så opretter igen...!
-------------------------------------
De tekniske oplysniger jeg modtager på den berømte WINDOWS blå skærm er:

Stop: 0x000000D1 (0xFFFFFFDC, 0x00000002, Ox00000001, 0xF138F644)

bkvsbxp.sys adress F138F644 base at F138B000, datestamp 3e93857D

Starter lagring af den fysiske hukommelse
lagring af fysisk hukommelse fuldført
-----------------------------------------------

Ja sådan ser det ud..! bkvsbxp.sys filen har jeg skam fundet og den refererer til en driver jeg netop har installeret for min Wireless USB adapter fra Belkin. Så ja, det er vel den, der brokker sig, men men, den driver har jeg hentet hos Belkin.com via deres support og er faktisk en opdatering til XP.

Problemet er så at XP ikke selv har sådan en driver (device driver) så øhhhh...... - Jeg skal jo bruge den for at komme på Nettet!

- Jeg har mailet min oplevede fejl til Belkins support...

Men overvejer om det nu nødvendigvis er den driver, der brokker sig eller der eksisterer lidt årsagssammenhæng her... Har en mistanke til mine ram. Har et Elitegroup Pro version 5 bundkort hvor jeg har opateret bios, men mener dette bundkort har drillet i forbindelse med at køre pc133 SD ram hvilket jeg har i pt.. Så måske det var herfra problemet opstår ?????

Men jeg kunne jo teste mine ram (memtest) ellers hvordan finder jeg ud ad hvile DDR ram jeg skal købe (fsb266). Desuden køber jeg noget ram skal jeg jo sikre mig det passer. Ville være surt at bruge 500-1000 kr på ram for at sætte det i og finde ud af det ikke kan bruges. Det kan vel ikke byttes når det først er afprøvet...??

Nå, måske er det Ram eller også bare den s..... USB adapter driver - Hvad siger i eksperter ?

Tak for interessen :o)
Avatar billede elf Nybegynder
23. marts 2004 - 00:13 #1
lukkes
Avatar billede anlsoft Nybegynder
30. marts 2004 - 22:09 #2
Denne IRQ fejl, betyder at windows XP ikke kan tildele dit netkort IRQ, for windows XP kan ikke finde ud af det med IRQ, som andre windows kan, du har for mange IRQ i brug.
Avatar billede elf Nybegynder
31. marts 2004 - 01:06 #3
Hejsa, tak for interessen trods den er lukket. Hvis jeg skal forstå dig rigtigt har jeg for mange IRQ i brug..?? - Vil godt understrege, at det ikke er et netkort, men en adapter (USB), men den skal jo også tildeles en IRQ hvilket windows vel plejer at gøre pr. automatik. Jeg overvejede at tildele selv, men hvordan gør jeg..?
;o)