Avatar billede thomas500 Nybegynder
10. marts 2004 - 21:01 Der er 7 kommentarer

Skærmen tænder kun når diskene ikke er sat til

Hej
Jeg har netop haft alle mine kort ude af PC'en for at støvsuge den godt igennem (det er Pentium 166 fra 1995). Efter det hele var monteret igen starter PC'en ikke op når jeg tænder for den, det er kun blæserne der starter.
Men når jeg frakobler begge mine diske kan den starte op men fejler så når den skal læse fra diskene, og kommer så ikke længere.
Er der nogle der kan fortælle mig hvad det kan være?
Mvh. Thomas
Avatar billede Rune Sommer Mester
10. marts 2004 - 21:19 #1
Er IDE kablerne sat rigtigt fast i diskene, og er jumpersettingen korrekt på diskene også?
Hvis ALT er sat tilbage 100% som det var før, burde der jo ikke være nogen problemer. Så et eller andet er der gået galt under samlingen.....
Avatar billede thomas500 Nybegynder
10. marts 2004 - 21:30 #2
Hej...Ja, det er de, og jeg havde kun kortene ude (ikke diske og jumpere) da jeg støvsugede den, det var først efter genmonteringen af kortene og test jeg frakoblede diskene for at se havd der kunne være galt. Jeg vil ikke mene at jumpere kan suges op af en støvsuger, så fast tror jeg de sidder, og burde det så ikke være det samme med eller uden diske frakoblet?
Avatar billede Rune Sommer Mester
10. marts 2004 - 21:39 #3
Lyder ret mærkeligt. Jeg tænker på om der kan være et kontaktproblem med et kort og bundkortet. F.eks. hvis der ligger et meget lille lag støv på een af benene på et kort.. Måske kunne det forårsage problemet.
Ellers er jeg på rimeligt bar bund.

Jumperne sidder som regel godt fast, men alligevel... måske kunne der være blevet suget en op...
Avatar billede gl.k. Nybegynder
11. marts 2004 - 02:31 #4
reset mobo med jumperen. gå en tur ind i bios og sæt alt på auto eller auto detect.
forklar oxo lige "disk" (floppy, harddisk?, hvor mange? hvilke?)lidt nærmere.
Check lige kablerne en gang til først...
Obs.: man støvsuger hellere ik sit fjernsyn indeni og det plejer stadigvæk være ok efter en 15 år oxo... ;-)
Avatar billede thomas500 Nybegynder
11. marts 2004 - 18:03 #5
Hvad er mobo pg hvordan resetter man mobo med jumperne?
Diske: 2 x HDD:  Conner CFS1275A og Seagate ST31276A
Jeg havde held med at støjsuge en anden PC som har virket upåklageligt siden.
Avatar billede thomas500 Nybegynder
14. marts 2004 - 17:41 #6
Hej. ellers tak for hjælpen gutter, men jeg har droppet det og PC'en er degraderet til affald.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
06. maj 2004 - 01:42 #7
Afslut det her nu.
Gi  dig evt. selv points.. ;-)