Avatar billede jeppeotten Nybegynder
10. marts 2004 - 18:40 Der er 21 kommentarer

Ekstremt internet lag (300-600 millisekunder) hjælp

Hej, jeg har haft et problem med mit internet her på det sidste. Som overskriften fortæller har jeg haft 'Ekstremt internet lag'.

Det skal dog lige siges at jeg har stofanet(for de heldige :D?) som ikke er kendt for at være så godt. Men det burde absolut ikke give 300-600ms i bl.a. Counter-Strike. Ganske sjældnet ligger det dog på en ping mellem 80-100. Kan dette passe?

Hjælp mig hvis du kan :]

tak på forhånd.
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
10. marts 2004 - 18:42 #1
Kunne det være en worm?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2004 - 18:49 #2
"som ikke er kendt for at være så godt." Baseret på hvad???
Jeg har sjældent problemer.

Du kan dog prøve at lave en scanning med spybot og hijackthis: http://www.arlet.dk/spybothjt.htm
Avatar billede espersen Novice
10. marts 2004 - 19:25 #3
har selv Stofa; og føler mig lidt heldig  -  er enig med stigers !
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
10. marts 2004 - 19:28 #4
Jeg bassere det på de ting jeg har hørt fra andre folk med stofanet. Mange af mine venner med stofanet, har også haft problemer med hastigheden, men dog ikke så voldsomt som her.¨

btw. tak for hjælpen :)
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
10. marts 2004 - 19:29 #5
Hvis du lige har opdateret din STEAM så tjek lige hvad din forbindelse er sat til deri.
efter jeg opdaterede havde den sat min forbindelse til 14.4 som gav ping tider på 300-500ms ( satte den til 768DSL jeg har selv 1M og så var det 10-4)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2004 - 19:29 #6
jeppeotten> tak ikke før vi har set log og godkendt den.
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
10. marts 2004 - 19:32 #7
fandt jeg ud af :), så ikke hvad det var før jeg skrev
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
10. marts 2004 - 19:33 #8
brugte selv det meste af 2 dage på at tjekke netværk, router, switche og lignende
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
10. marts 2004 - 19:52 #9
doctor6000  den er sat til 1m, så det er ikke det
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2004 - 19:53 #10
jeppeotten> øøøhh... vil du have hjælpe eller ej? Vi skal tjekke den log fra Hijackyhis for at se om du har spyware der tager båndbredde....
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
10. marts 2004 - 19:53 #11
Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsftsn.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Ventrilo\Ventrilo.exe
C:\Documents and Settings\dekoLOL\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.signon.stofanet.dk/
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] c:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://bin.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/en-us/4,0,0,76/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/Flash/swflash.cab
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
10. marts 2004 - 19:54 #12
kan i hjælpe :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2004 - 19:57 #13
måske...
Opdater din XP med Sp1 + samtlige vigtige opdateringer fra Windows Update - lav en ny scan med hijackthis og så en ny log, så kigger vi på den igen.
Uden SP1 er det spild af tid at kigge den log igennem.
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
10. marts 2004 - 19:58 #14
skal jeg gøre
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
13. marts 2004 - 22:39 #15
Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\programmer\steam\steam.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsftsn.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
C:\Programmer\Ventrilo\Ventrilo.exe
C:\Program Files\mIRC\mirc.exe
C:\Documents and Settings\dekoLOL\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.signon.stofanet.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] c:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\steam\steam.exe" -silent
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://bin.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/en-us/4,0,0,76/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38056.4595601852
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/Flash/swflash.cab
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
13. marts 2004 - 22:39 #16
kan i hjælpe?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
20. april 2004 - 18:21 #17
har du fået løst problemet??
Avatar billede espersen Novice
20. april 2004 - 18:42 #18
jeppeotten mangler at få gennemgået den seneste LOGFIL
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. april 2004 - 19:27 #19
Den gennemgår jeg så ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. april 2004 - 19:30 #20
Der er ikke noget i den log der får internettet til at lagge.
Avatar billede espersen Novice
20. april 2004 - 19:34 #21
jeppeotten ; har du opdateret grafikkort-driveren ?