Avatar billede elf Nybegynder
10. marts 2004 - 16:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Switch bør jeg købe ?

Hejsa!

Sidder på en 2 mbit linie delt trådløst ud på 4 maskiner. Overvejer nu at købe en switch således jeg kan kable en af maskinerne, men stadig lade de andre køre trådløst.

Mit spørgsmål er så hvorvidt det er ligegyldigt hvilken type switch jeg køber når jeg har den forbindelse jeg nu har på 2mbit..? - Kan switchen nemt dele 2mbit ud, og noget trådløst og noget kablet ???

Til orientering er netværket trådløst 11 mbit 802.11 b standard!
Avatar billede doublejoble Praktikant
10. marts 2004 - 17:13 #1
ja, alle switches kan håndtere 2 mbit.
De fleste switches er 100 mbit switches, nogen er gigabit, 1000 mbit.
Dit trådløse netværk skal bare have en port i switchen.

Jeg køber altid D-link, når jeg køber netværksudstyr.
Det er stabilt og jeg har kun gode erfaringer med det.
Avatar billede elf Nybegynder
10. marts 2004 - 17:21 #2
Ok tak..! Har købt belkins udstyr med accesse point, det har været lidt ustabilt, men efter opdateringer på deres hjemmeside har det hjulpet..!
Avatar billede doublejoble Praktikant
10. marts 2004 - 19:03 #3
elf - det er da en router du skal have...
Nu når jeg tænker over det.
Hvordan får du dit internet ind i huset nu?
Avatar billede xplorer Nybegynder
10. marts 2004 - 20:34 #4
switch er det ikke nærmest det samme som en router?
Avatar billede elf Nybegynder
11. marts 2004 - 02:04 #5
Hejsa - har skam router og er online, men vil bare køre en af pc'erne kablet, derfor skal jeg bruge en switch :o)
Avatar billede doublejoble Praktikant
11. marts 2004 - 14:05 #6
ok, og der er ikke flere netværksporte i din router.
Mange routere har 4 porte.
Avatar billede elf Nybegynder
11. marts 2004 - 14:30 #7
Det er en cisco 677 router og der er en Enet indgang og en MGMT og en wall indgang. Wall går til væg, enet til accesspoint MGMT er tom..!
Avatar billede doublejoble Praktikant
11. marts 2004 - 21:22 #8
ja, så skal du have dig en switch...

Held og lykke.