Avatar billede erik-bbs Nybegynder
10. marts 2004 - 15:57 Der er 16 kommentarer

Kan ikke komme ind i DEBITOR , KARTOTEK, giver fejlmeddelelse.

Jeg bruger Concorde Light C 5, 3,0

Når jeg flytter til DEBITOR, KARTOTEK og trykker for at komme ind, får jeg flg. medd.

C5W32.EXE har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden.

NB. Det er en af disse medd. Informer Microsoft om fejlen.

    Når jeg trykker undlad at sende.
    Hvad jeg helst vil, ved jeg ikke om og evte. hvornår
    man får svar

Hvis der er en der kan hjælpe mig med at løse problemet selv, vil jeg blive meget glad.

Erik
Avatar billede dma Nybegynder
10. marts 2004 - 16:20 #1
En lille fejl i 3.0 som let løses

Gå ned til Generelt/Tilpasning/Adgangskontrol/Koder

Slet koden for "Light" (skriv den lige ned først) og luk vinduet med F3. Nu opdaterer den adgangsrettigheder
Gå så ind igen og genindtast Light-koden og luk med F3

Nu skulle det virke (måske skal du lige afslutte C5 først og genstarte programmet)
Avatar billede erik-bbs Nybegynder
10. marts 2004 - 17:41 #2
Hej Dma, Har fulgt din anvisning.
Jeg kan ikke slette Light kode, den kommer automatisk igen når jeg sletter.
Hvad gør jeg
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
10. marts 2004 - 18:41 #3
Jeg har ellers så sent som i dag - og med succes - vejledt nogen til noget i retning af det DMA foreslår. Eneste forskelle jeg kan komme i tanke om er at jeg bad vedkommende
1) overbevise sig om at han var den eneste bruger af systemet lightkoden var markeret med et flueben.
2) koden noteres på en lap papir
3) kodefeltet overskrives
4) derpå refererede han - at C5'eren gik i gang med at opdatere adgangene.

Efter et par minutter var denne proces afsluttet - og det sjove var så at den oprindelige kode igen stod i feltet - med flueben. Herefter kunne han igen komme ind i stamkartoteksbillederne.
Avatar billede erik-bbs Nybegynder
10. marts 2004 - 19:27 #4
Hej. holgergluesing og DMA, tak for pæne svar MEN,
Jeg har gjort som i beskriver.
Jeg er enebruger på C5, 3,0
Der ER flueben i Light koder.

Men jeg kan stadig ikke logge mig ind i DEBITOR, KARTOTEK,
? har i evte. ny god idè

På forhånd tak
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
10. marts 2004 - 20:13 #5
Nope ... og dog. Hvad står der hos der lige ud for Debitor/Kartotek idin Brugerprofil? Den kommer du til ved at gå ind under Generelt/Tilpasning/Adgangskontrol/Brugerprofiler klik på plusset (+) ud for Debitor. Er vi så uheldige at du mangler et enkelt flueben?!
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
10. marts 2004 - 21:25 #6
Måske ...? Hvis ovennævnte ikke duer kan jeg supplere med et par eller 3 yderligere muligheder, der kunne være værd at undersøge ...

Men de er hver især for langhåret at beSKRIVE. Er du interesseret er du meget velkommen til at slå på tråden ... 6489 3660.

Hilsen

Holger
Avatar billede erik-bbs Nybegynder
11. marts 2004 - 01:12 #7
Hej, holgergluesing,

Tak for dine pæne svar.

+ og flueben er ok, under brugerprofiler,
jeg har stadig problemet med at komme ind i, DEBITOR, KARTOTEK.

Jeg vil gerne ringe dig op, hvad tid er bedst at træffe dig på,
jeg er meget hjemme i dagtimer og ligeledes aften, dog har jeg
lige et møde torsdag eftermiddag 11.03.04 og jeg har møde fredag
12.03.04, til hen på eftermiddagen.

Hilsen

Erik
Avatar billede dma Nybegynder
11. marts 2004 - 07:25 #8
Mht. at overskrive koden, så kan man IKKE nøjes med at slette feltet (en lille pudsighed).

Skriv f.eks. bare et A og tryk Enter, så skulle der meget gerne stå noget andet i feltet og fluebenet forsvinde. Følg så vejledningen derfra.. Det har virket for mig hver gang (10+ gange!!)
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
11. marts 2004 - 08:01 #9
Hvad kan jeg sige?

Jeg skal godt nok være til et møde der starter kl. 08:30 et sted ude i byen - derfor vil man der rende ind i min viderestilling til mobilen.

Men derudover er der ikke andet for end at prøve - med risiko for at jeg lige i det konkrete øjeblik må melde pass ... så må vi jo bare prøve lidt senere igen.
Avatar billede erik-bbs Nybegynder
11. marts 2004 - 09:46 #10
Hej DMA /holgergluesing, mange tak for jeres pæne svar.
dma,  Den med at skrive feks. A, virker, dette har jeg gjort,
Light kode forsvandt, jeg trykkede F3 for at godkende,
      program og opdaterede adg.
Jeg lukkede C5 ned, startede op igen, gik ind i adg.-kontrol
      og koder, state mine gamle kode ind igen, trykkede F3,
      progr. opdaterede.
Ud og prøve program DEBITOR, KARTOTEK igen, men ak nej det
      virkede ikke.
Har du/i nogle flere forslag, vil jeg blive meget glad,
      ind til nu siger jeg jer mange tak for jeres indsats.

Med håb om fortsat hjælp,

venlig hilsen

Erik
Avatar billede erik-bbs Nybegynder
11. marts 2004 - 13:29 #11
holgergluesing. Tusind tak for for din store hjælp, DEBITOR,KARTOTEK, virker perfekt ved din sidste hjælp pr. tlf.

Også en tak til dma for hjælp.

Venlig hilsen
Erik
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
11. marts 2004 - 14:58 #12
Tak i lige måde, Erik.

Bare for at runde af ....
Problemet viste sig at være at C5'eren var kommet til at registrere en 'umulig' brugerskærmopsætning (den der indeholder oplysningerne om hvorledes den enkelte bruger ønsker at få skærmen vist, hvilke felter der skal være med i en ShiftF2-kopiering osv.)
Denne kom vi til livs ved at starte C5'erens (go'e gamle) dosafvikler (Windows-start-knap/Programmer/Microsoft Navision C5/Administration/Udviklingskonsol) ankommet i gittermenuen gik Erik ind i Debitor/Kartotek (uden problemer). Herinde tastede han CtrlF9 (Slet brugeropsætningen) hvorpå han valgte 'For alle brugere' - idet hans C5'er en enkeltbruger-udgave (noget i retning af 'for alle en', hmmmm:0)
Hvis det kun går ud over en enkelt bruger ud af flere er det selvfølgeligt vigtigt at det er med den nødstedtes login at man udfører 'operationen' hvorved han altså kun får mulighed for at slette netop sin opsætning.
Avatar billede erik-bbs Nybegynder
11. marts 2004 - 23:26 #13
Hej holgergluesing
Jeg har forgæves forsøgt at aflevere point som vi blev enige om, 30 til dig
30 til dma og selvfølgelig 0 til mig selv, men selv om jeg går ind og fordeler point og trykker ACCEPTER, kan jeg ikke komme af med point, der bliver ved med
stå "gult flag !  besvarede spørgsmål uden accepteret svar" 60 point ude.
Jeg er totalt glad for at problemet blev løst FULDSTÆNDIGT tilfredsstillende,
men ? hvordan kommer jeg af med de point i har tilgode.

Venlig hilsen den glade modtager af hjælp
Erik
Avatar billede erik-bbs Nybegynder
15. marts 2004 - 00:16 #14
.
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
15. marts 2004 - 00:25 #15
Hej Erik,
Desværre bliver jeg nødt til at melde pass mht. hvorledes pointtildelingen foregår - som det fremgår andetsteds er jeg jo en ren årsunge her på eksperten.dk.

Måske trøster det en kenne at jeg i mine rundture andre steder her på sitet har lagt mærke til at du vist ikke er den eneste der har følt sig  forhindret i sit lovlige og meget ædle errinde. - HVOR?! ... kan jeg i skrivende stund selvfølgeligt ikke rekonstruere.
Avatar billede erik-bbs Nybegynder
15. marts 2004 - 10:48 #16
Hej holgergluesing.
Jeg går videre med spørgsmål, og sender e-mail spørgsmål til eksperten, jeg vender tilbage når der er nærmere om point-løsning.
NB: Jeg var også HELT NY 1' gangsbruger på eksperten da jeg stillede spørgsmål om Concorde C5, så selvfølgelig blev jeg glad for løsning og programmet, eksperten.
Hilsen Erik