Avatar billede gabrion Nybegynder
02. februar 2001 - 15:21 Der er 13 kommentarer

Hvorfor vil min ikke?

Jeg er på LAN med en kammerat, hvor hans computer er server via proxy+ 3.00.
Han kan udmærket spille on-line spil og se realaudio og quicktime clips. Det kan jeg bare ikke. Vi har en tid kørt med ZoneAlarm, men problemet eksisterer også når den er slået fra.
Avatar billede gabrion Nybegynder
02. februar 2001 - 15:22 #1
Det skal siges, at jeg udmærket kan surfe, downloade, sende mails uden problemer.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
02. februar 2001 - 15:24 #2
Det er noget med port forwarding, som ikke er etableret, ordentligt...

http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/online_spil/home.phtml?link=10

Her står noget, det er godt nok til cisco 677 Ads´l Routeren
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
02. februar 2001 - 15:25 #3
Det skal så bare lige siges, at hvis i etable dette så virker, det ikke på din kammerat computer....
Avatar billede gabrion Nybegynder
02. februar 2001 - 16:02 #4
Det kan jeg vidst ikke bruge til noget...
Jeg kan tilføje, at det er Stofa-Net\'s flex-rate, hvis det har noget at sige.
Avatar billede eagleeye Praktikant
02. februar 2001 - 16:36 #5
I proxy+ 3.00 skal du opsætte hvilke porte din PC skal havde lov at åbne. Realaudio og quicktime clips benytter nogle porte som der sikkert ikke er åbnet for.
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
02. februar 2001 - 16:36 #6
Understøtter proxy+ 3.00 socks?
Avatar billede gabrion Nybegynder
02. februar 2001 - 20:08 #7
Proxy er sat op til at skulle acceptere både realaudio og quicktime. Alligevel fungere det ikke. Jeg får fejlmeldinger såsom \"server does not have a DNS entry\" (ved realplayer) og \"has not found dialup networking\" (ved mplayer).
Avatar billede eagleeye Praktikant
02. februar 2001 - 21:49 #8
Det lyder som du skal retter i programmerne og fortælle du benytter Internet via LAN og ikke via Dial-up !!
Avatar billede eagleeye Praktikant
02. februar 2001 - 21:50 #9
Har du sat PC op til at benytter GateWay??
Avatar billede gabrion Nybegynder
03. februar 2001 - 14:33 #10
Gateway\'en er sat op.
Nu virker realplayer, og det var jo egentligt ret simpelt. Tak for hjælpen, eagleeye! Jeg mangler dog stadig mplayer, hvilket er lidt vigtigere for mig... jeg er ret overbevist om, at den er konfigureret til LAN, men hvis ikke, hvordan kan jeg så ændre det?
Avatar billede gabrion Nybegynder
03. februar 2001 - 14:35 #11
Problemet viser sig også, hvis jeg prøver at logge på andre servere f.eks. opasias eller jubiis counterstrike.
Avatar billede gabrion Nybegynder
03. februar 2001 - 14:55 #12
Er det fordi jeg skal åbne en port i proxy, og i så fald, hvordan?
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. februar 2001 - 10:37 #13
Mht til spil servere så skal eks.vis Zone.com havde adgang til port 28000->28400 elle sådan. Det sår under opsætningen på zone.com. De porte skal åbnes på proxy-serveren. Hvordan ved jeg ikke jeg har søgt på tucows men kan ikke finde en proxy+ 3.00??