Avatar billede paaskeland Nybegynder
10. marts 2004 - 10:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Erfaring med fartmåler

Hej alle!

Vi er to som er ved at lave en eksamensprojekt, hvor vi skal lave en fartmåler. Til det har er vi ved at få fremskaffet en Siemens KMY-24 dobbelt-radar.
Derfor vi vil lige hører, om der skulle være nogle som havde noget erfaring med denne komponent?

På forhånd tak
Avatar billede scb Praktikant
10. marts 2004 - 11:07 #1
Håber ikke det er til at måle biler med, for det dur den ikke til, da dens maksimale rækkevidde er 8 meter.
Men til personer vil den være ok.
Nøjagtigheden vil ligge i jeres egen opbygning, (Udregning af tidsforskel med microprocessor el.lign)
-SCB
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. marts 2004 - 11:16 #2
hedder det ikke en doppler radar?
Avatar billede paaskeland.dk Nybegynder
11. marts 2004 - 18:10 #3
scb > Yes det ved vi. Men det skulle nu ikke været noget problem, da det er "model" vi bygger.

retaxes > Du har ret i, at radaren bruger doppler effekten til at udregne med. Men det består også er to, derfor dobblt ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. marts 2004 - 18:43 #4
aha, så det var næsten rigtigt, det består altså af to Doppler systemer ;o)
Avatar billede paaskeland Nybegynder
03. maj 2004 - 22:44 #5
lukket