Avatar billede mlabc Nybegynder
10. marts 2004 - 08:59 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Udvælgelse fra view

Først det vigtige, jeg arbejder i notes 5.11

Jeg har et view hvor første kolonne er land og anden kolonne er en form, der er 36 lande repræsenteret i view'et, jeg ønsker at vise de 10 seneste nyheder fra hvert land. Dvs trykker jeg på ex Danmark vil jeg kun få de 10 seneste nyheder fra DK, er der nogle forslag til en løsning. Jeg giver 100 for fuldstændig svar thi jeg har en smule travlt
Avatar billede jogii Nybegynder
10. marts 2004 - 09:06 #1
Vil du arbejde fra et view eller en formular?
Fra et view kan du umiddelbart ikke gøre dette. Det kræver en formular, fordi der skal laves DBLookup.
Avatar billede mlabc Nybegynder
10. marts 2004 - 09:11 #2
jamen så må det laves på en formular
Avatar billede jogii Nybegynder
10. marts 2004 - 09:16 #3
Skal man kunne klikke på nyhedsoverskriften for at læse hele nyheden?
//Jörg
Avatar billede mlabc Nybegynder
10. marts 2004 - 09:18 #4
Ja det skal man, den for jeg har i 2 kolonne indeholder både headline og source og her kan man klikke på headline
Avatar billede jogii Nybegynder
10. marts 2004 - 09:19 #5
Så med Headline mener du Overskriften og Source er ...?
Avatar billede mlabc Nybegynder
10. marts 2004 - 09:30 #6
lidt rodet svar, ja headline er overskrift og source er kilde
Avatar billede jogii Nybegynder
10. marts 2004 - 09:35 #7
Hov, hvad skal klienten være? Notes eller browser?
Avatar billede jogii Nybegynder
10. marts 2004 - 09:36 #8
Du skriver godt nok "Notes 5.0.11", men når du siger "Kilde" så ...
Avatar billede mlabc Nybegynder
10. marts 2004 - 09:36 #9
det skal være browser, burde jeg måske lige have fortalt
Avatar billede mmmtm Nybegynder
10. marts 2004 - 10:02 #10
Jørg: Hvorfor skal der laves DBLookUp ? - kan det ikke gøres ved at bruge det eksisterende view, ved at der åbnes en form med et embedded view med "show single category" - når der klikkes på land ?
Avatar billede mlabc Nybegynder
10. marts 2004 - 10:05 #11
land styrer hviket sprog siden står på, derfor er det vigtigt at når jeg trykker på en knap i min browser som hedder 10 seneste skal det være fra det rigtige land samt der skal vises de 10 seneste
Avatar billede jogii Nybegynder
10. marts 2004 - 10:26 #12
mmmtm: Når der er mere en 10 nyheder for det pågældende land ville de også blive vist.
mlabc:
Så lad os starte: Dette er ikke DHTML, men dynamikken leveres af Domino serveren ved genindlæsning af siden
Dit opslagsview skal være sorteret på første kolonne efter Land, evt. kategoriseret.
Anden kolonne skal indeholde: Ingen sortering
Subject + "¤" + <Link>  (Link kan være relativ eller absolut)
Tredje kolonne skal være datoen du ville sortere på.
På formularen skal du have et felt med en liste over lande (Country). Generer evt. valgmulighederne vha. en @DbColumn til din opslagsoversigt (hent første kolonne)
Feltet skal have sat "Refresh Fields on keyword change"
Et andet felt hedder LatesNews. Pak det ind i PassThroughHTML. Ladd det være Beregnet til visning.
Formlen skal være
_view := "<ditopslagsview>";
_key := Country;
_ltype := "":"NoCache";
_column := 2;
_look := @DbLookup( _ltype; ""; _view; _key; _column);
_list10 := @If(@IsError(_look); ""; @Subset(_look; 10));
@If(_list10 = ""; @Return("No News for " + Country); @Success);
_headers := @Word(_look10; "¤"; 1);
_links := @Word(_look10; "¤"; 2);

og så kommer koden som jeg ikke er så skrap til, men noget i stil med

"<A href " + _links + ">" + _headers + "</A>"    vistnok
Avatar billede mlabc Nybegynder
10. marts 2004 - 10:32 #13
tak, for koden jeg har styr på a href, du får point
Avatar billede jogii Nybegynder
10. marts 2004 - 10:33 #14
_look10 skal selvfølgelig erstattes med _list10
Avatar billede mlabc Nybegynder
10. marts 2004 - 10:35 #15
hvorleds er det nu lige jeg giver de her point
Avatar billede jogii Nybegynder
10. marts 2004 - 10:53 #16
Unbdskyld, glemte i ivereren at afgive svar
Avatar billede jogii Nybegynder
10. marts 2004 - 10:54 #17
Men virker det?
Avatar billede mlabc Nybegynder
10. marts 2004 - 10:58 #18
det ser ud til at virke, skal lige tjekke noget mere
Avatar billede mmmtm Nybegynder
10. marts 2004 - 14:37 #19
Jørg: Du kan styre hvor mange dok du vil se i oversigten med parameteren count:
Ex http://firma.dk/database/FormularMedEmbeddedView?ReadForm&count=10