Avatar billede mrbjerre Nybegynder
09. marts 2004 - 21:59 Der er 7 kommentarer

Ændring af filnavn fra .max til .jpg

Jeg har modtaget en fil - et scannet billede - som ved afsendeelsen var i jpg-format. Når jeg prøver at åbne det, kan det ikke lade sig gøre, fordi filen nu fremtræder som en .max-fil. Hvordan kan jeg evt. ændre filtypen eller på anden måde åbne filen?
Avatar billede simonia Nybegynder
09. marts 2004 - 22:01 #1
Det er sikekrt en fil fra 3 D max programmet. Prøv rent manuelt at ændre .max til .jpg. Ellers kan du maile det til en, der har programmet, evt finde vedkommende herinde og så få det konverteret om :)
Avatar billede tophat Nybegynder
09. marts 2004 - 22:03 #2
højreklik på filen og vælge omdøb
Avatar billede mrbjerre Nybegynder
09. marts 2004 - 22:06 #3
Det som foreslås har jeg allerede prøvet - kan nogen konvertere filen for mig ville det være rart.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. marts 2004 - 11:11 #4
Max er fra Scansoft Paperport. Den kan jeg nok finde ud af at konvertere for dig.

Men du kan i første omgang hente Paperport Viewer her: ftp://ftp.scansoft.com/pub/program/paperport/setupex.exe

med den kan du åbne filen og printe den. Jeg er ikke sikker på du får lov til at konvertere den til JPG i det program, og kan du ikke, så må vi jo finde ud af det...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. marts 2004 - 11:12 #5
For resten - her er linket til "viewer" siden. Jeg ved jo ikke om du evt. kører Mac:
http://www.scansoft.com/paperport/viewers/
Avatar billede geek Nybegynder
10. marts 2004 - 20:56 #6
Prøv evt lige at kigge i headeren af filen...
Alle de .max (3d studie max) filer jeg har liggende indeholder en masse asci(255) værdier,
ser sådan ud i min viewer:

ÐÏࡱá                >  þÿ                              þÿÿÿ        |  ý  ~  ÿ  €  ù  z  ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿýÿÿÿ  þÿÿÿ

Asci værdien for ÿ er 255 = hex(FF) (hvis du har en hex viewer)
Hvis din max fil indeholder ca ligeså mange ÿ'er er det let tænkeligt den stammer fra 3d studie max.
Avatar billede geek Nybegynder
10. marts 2004 - 20:57 #7
Hmmm forsvandt så 3/4 af ÿ'erne....