Avatar billede michlytz Nybegynder
09. marts 2004 - 20:28 Der er 4 kommentarer

Siemens Xpresslink+Dlink wireless 514 router

Jeg har et kæmpe problem med opsætning af mit trådløse netværk.
Forklaring følger:

Jeg har en bærbar med trådløst 802.11b netværkskort.

Så langt så godt.

Min stationære pc har ethernet kort, en ADSL forbindelse igennem et Siemens Xpresslink modem. Jeg har tilsluttet min Dlink 514 Router til mit ADSL modem. Således at tilslutning lyder således.

1. Kabel fra skillefilteret til Siemens ADSL modemet ADSL indgang.

2. Ethernet kabel fra ADSL modemet til WAN indgangen på Dlink routeren.

3. Ethernet kabel fra den stationære pc's netkort til lan 1 indgangen på Dlink routeren.

Alt stemmer overens med vejledningen til routeren, men intet virker, heller ikke Internet adgangen.

Hvis jeg går tilbage til udgangspunktet, altså sætter alt tilbage til ADSL modemet, så virker internettet.

Please help

/Michael
Avatar billede martinowitz Nybegynder
10. marts 2004 - 14:16 #1
Husker du at bruge et krydset kabel mellem din router og adsl-modemet ??

/Martin
Avatar billede michlytz Nybegynder
10. marts 2004 - 14:37 #2
Ja, jeg har prøvet begge dele og alle dioderne blinker som de skal. Jeg har også prøvet med et straight throug kabel, som også skulle virker. Lige pt. sidder der et krydskabel på.

/Michael
Avatar billede michlytz Nybegynder
11. marts 2004 - 22:59 #3
Virker nu, så spørgsmålet er lukket.

/Michael
Avatar billede martinowitz Nybegynder
11. marts 2004 - 23:43 #4
Husk at lukke spm. Giv enten alle point til dig selv, eller afsæt lidt for mit råd :-)

/Martin