Avatar billede mesteren Nybegynder
09. marts 2004 - 18:49 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan skjuler jeg mit ip nummer ude på nettet?

Hvad kan jeg gøre for at blive anonym når jeg bruger ftp eller surfer på nettet? er der en måde man kan gøre det med et program eller ved at lave lidt tricks med sin cisco router..

Mvh. Brian
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
09. marts 2004 - 18:53 #1
Du kan fx. bruge en FireWall... Den som følger med WinXP er udemærket til almindeligt brug...

Den skjuler dog ikke din IP-adresse, men når en ekstern kilde forsøger at ping'e din IP eller på anden måde opnå kontakt med din computer, svarer din computer simpelthen ikke, og dermed eksisterer du reelt ikke for andre på nettet.

S.R.
Avatar billede ird Praktikant
09. marts 2004 - 19:29 #2
Du kan bruge en proxy til at skjule det
Avatar billede ird Praktikant
09. marts 2004 - 19:32 #3
Din IP adresse kan afhængigt af din aftale med internetudbyderen enten skifte hele tiden eller være fast. Det kan du sandsynligvis få som du vil have det. Hvis du vælger dynamisk IP adresse (skifter) giver det nogle ulemper i forhold til at koble op til andre på nettet fordi I/du hver gang først skal finde ud af hvilken IP adresse, du har på tidspunktet.
Helt undgå at kunne blive "sporet" kan ikke undgås (du skal også kunne findes), du skal blot sørge for, at du ikke også giver adgang til din computer...

Prøv at skifte din IP adresse, hvis du har en dynamisk, det kan du faktisk gøre når du selv vil.

Hvis du kender kommandoen IPCONFIG, så prøv at skrive "ipconfig /release_all" eller du kan prøve "ipconfig /renew_all".

Din IP adresse fastholdes så længe du bruger den, og vil først kunne skifte når du lukker forbindelsen til nettet.

En ROUTER vil være at anbefale da den kan sættes op med FIREWALL og gør det lidt mere besværligt at trænge igennem. Ydermere har du mulighed for at tilslutte flere maskiner til den sammen adresse.

Dog kan det give et overgangsproblem, hvis du smækker en router på, og forventer at der er hul igennem, da den først skal være godkendt af det externe net. Her har du også mulighed for at bruge IPCONFIG.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
09. marts 2004 - 19:32 #4
jeg har med stor fornøjelse brugt et program der hedder SurfAnonymous. se om du evt. kan finde det på www.download.com eller andre download-portaler.
Avatar billede ird Praktikant
09. marts 2004 - 19:33 #5
Avatar billede fixxxer Nybegynder
09. marts 2004 - 19:34 #6
ird >> har du hørt om anonyme proxy-servere?
Avatar billede ird Praktikant
09. marts 2004 - 19:35 #7
Ikke det jeg gør mest i :)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
09. marts 2004 - 19:37 #8
mestern >> surfanonymous gør det du efterspørge, men det sløver desværre ens internetforbindelse en del, fordi man muligvis skal ud over en server på den anden side af kloden.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
09. marts 2004 - 19:40 #9
www.surf-anonymous.com skulle klare ærterne
Avatar billede ird Praktikant
09. marts 2004 - 19:44 #10
Hvad man kan er en ting, men hvorfor skjule den :)
Man kan gøre alverdens ting hvis man virkelig vil :)
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
09. marts 2004 - 19:44 #11
eller en lille bandit som denne:
http://www.inetprivacy.com/a4proxy/index.htm
Avatar billede mesteren Nybegynder
09. marts 2004 - 19:44 #12
Kan man ikke få et program eller noget som man kan bruge ? vil gerne have en metode der virker OPTIMAL.,
ja proxy server kender jeg, men er der en måde man kan få hele sin linje skjult (ip nummer på nettet så man er helt gemt?
Avatar billede ird Praktikant
09. marts 2004 - 19:44 #13
Mit var også et svar tidligere, men om du kunne bruge det ved jeg ikke, men så afviser du bare
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
09. marts 2004 - 20:12 #14
mestern -> Nej, det kan du ikke... Du kan måske forhindre at andre brugere kan se din ip, eller at den vises som en anden (proxy/router), men din ip vil altid kunne konfigurere i de logs som forskellige servere har.

Desuden er din ip nødvendig for at du kan få optimal udnyttelse af dit internet. Fx bruger internettet din ip til at finde ud af hvor data'ene skal sendes til.

Selv med en scrambler (program som ændrer din ip til noget uforståeligt), vil du aldrig kunne skjule dig helt...

Men kør følgende test, og hvis du opnår Thru-Stealth (tror jeg det hedder) i alle tests, kan du IKKE blive mere annonym:
http://www.grc.com/default.htm  <- Her vælger du ShieldsUP! (ca. 1/2 nede på siden)...

S.R.