Avatar billede grani Nybegynder
09. marts 2004 - 17:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tilføjelsesforespørgsel giver fejl i valideringsregler

Jeg skal flytte nogle felter fra gammel tabel til ny og når jeg kører tilføjelsesforespørgselen får jeg meddelesen om fejl i validerngsregler.

Jeg har checket datatyperne og de ser ud til at være ens.
Avatar billede mugs Novice
09. marts 2004 - 17:30 #1
Du har i den nye tabel fastsat nogle regler for hvordan data skal være. Det kan være en beghrænsning af størrelsen af et talfelt m.v. kontroller hver enkelt felt for valideringsregler.
Avatar billede grani Nybegynder
09. marts 2004 - 17:40 #2
Jeg har sammenlignet en gang til og de ser ens ud. Kan det være at nogle enkelte rækker ikke indeholder nogle data?
Avatar billede mugs Novice
09. marts 2004 - 17:41 #3
Ja - Hvis egenskaben for feltet er sat til at skulle have et indhold.
Avatar billede grani Nybegynder
09. marts 2004 - 17:45 #4
Jeg har valgt "Ja" til Tillad null længde, men der er stadig problemer. Skal obligatorisk vær "ja" også.
Avatar billede mugs Novice
09. marts 2004 - 17:46 #5
Obligatorisk skal være Nej.
Avatar billede grani Nybegynder
09. marts 2004 - 17:49 #6
stadig problemer... Har du et eksempel jeg kan bruge?
Avatar billede mugs Novice
09. marts 2004 - 17:51 #7
Jeg har ikke noget eksempel alene af den grund, at fejlen kan ligge flere steder. Men du er velkommen til at sende din db til:

mugs@mail.dk

Så vil jeg se på den om en halv time.
Avatar billede grani Nybegynder
09. marts 2004 - 17:55 #8
Det kan jeg desværre ikke databasen siden den har fortrolige oplysninger. Jeg sender et kopi i morgen hvor jeg har taget de fortrolig oplysninger ud.
Avatar billede mugs Novice
09. marts 2004 - 18:09 #9
Ok.

Men er du sikker på, at det virkelig er valideringsregler der driller og ikke feks. nøglefejl.
Avatar billede mugs Novice
10. marts 2004 - 19:39 #10
Db er modtaget. Fejlen skyldes at grani prøver at overføre 33 poster til en anden tabel, hvor et enkelt felt (Kundanummer) i begge tabeller er den primære nøgle, og derfor ikke kan indeholde dubletter.

Ved kørsel af en forespørgsel der medtager Kundanummer fra begge tabeller ses det, at 6 poster har samme Kundanummer.

Og nej, Kundanummer er ikke en stavefejl. Det er en db fra Færøerne. Det var en oplevelse :o)
Avatar billede grani Nybegynder
11. marts 2004 - 09:23 #11
Tak for hjælpen mugs - du får dine velfortjente points.