Avatar billede jesl Nybegynder
02. februar 2001 - 13:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Nedlukningsproblem i Win.ME.

Hej...

Når jeg ønsker at lukke min computer , får jeg ofte en skøn blå skærm .

Der skrives følgende : Windows - beskyttelsesfejl.Du skal genstarte computeren.Systemet stoppede.

Der er den lille ting mere at det ikke hjælper at taste alt control delete for at  gen-starte , the only way is to push the button.

Skriv snart hvis i kan hjælpe...

                                Jesl.
Avatar billede hobbez Nybegynder
02. februar 2001 - 13:06 #1
Prøv at slå antivirus fra, og fjern dit netkort (hvis du har et i, og ikke anvender det alligevel).

/Rob
Avatar billede vandhunden Nybegynder
02. februar 2001 - 13:16 #2
Jeg lytter lige med. Jeg har præcis samme problem og har haft det i nu et halvt år. Det hjælper ikke at formattere computeren, og det hjælper ikke at lægge win98 ind. Jeg bruger ikke noget antivirusprogram. Men jeg har netkort. Så det kan godt være at det er det der konflikter....
Avatar billede wismann Nybegynder
02. februar 2001 - 13:23 #3
jeg er også med på en lytter.
(flot Microsoft det er mening at systemet skal stoppe det er det vi har bedt computeren om at gører *lol*)

/vh
Wismann
Avatar billede hotpop Novice
02. februar 2001 - 13:32 #4
Gå ind på windows update og hent den patch til harddiske der ligger der. Den løser sikkert dit problem! (havde nemlig nøjagtig samme problem og den lille patch på 226 Kb løste mit problem!)
Avatar billede vandhunden Nybegynder
02. februar 2001 - 16:23 #5
Det virker i øvrigt som om microsoft kender problemet. På deres egen side skriver de en masse om hvordan du kan finde fejlen. Her er artiklen:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q273/7/46.ASP

Håber det kan løse dit problem (og mit).

/Andreas
Avatar billede jesl Nybegynder
02. februar 2001 - 22:35 #6
Hej..

Det vil jeg prøve...

Tak.

Jesl.
Avatar billede jesl Nybegynder
02. februar 2001 - 22:50 #7
Lige en til hotpop , can you please show me the way to the patch.Du kan også sende den til mig , hvis du har en liggende.........

                                Jesl.
Avatar billede biks Nybegynder
03. februar 2001 - 00:49 #8
jeg havde samme problem, hotpop\'s løsning hjalp !!
Avatar billede hotpop Novice
03. februar 2001 - 10:18 #9
da den skal hentes fra windows-update skal du gå ind på http://windowsupdate.microsoft.com/
Og her er lidt om patchen: (som jeg ikke kan lave link på)

Windows-cachepakke til IDE-harddiske

Windows-cachepakken til IDE-harddiske giver en løsning på et nyligt identificeret problem med computere, der har kombinationen af IDE-harddiske (Integrated Drive Electronics) med store cachelagre og nyere/hurtigere processorer. Computere med denne kombination kan risikere at miste data, hvis harddisken lukker ned, før dataene gemmes i cachelageret.

Moderne IDE-harddiske gemmer typisk store mængder i en hardwarecache (midlertidig hukommelse) og skriver dataene til harddisken senere. \"Skrivecache\" er en forbedring af ydeevnen, der er udformet til at øge generelle skrivehastigheder.

Ved lukning skrives data fra cache til harddisken til lagring, indtil computeren tændes igen. Ved en typisk lukkeproces kan data, der lige er blevet skrevet, stadig befinde sig i harddiskens hardwarecache. Ældre processorer udfører typisk lukningskoden så langsomt, at harddiskens cache kan nå at overføre de skrevne data til det fysiske medie, inden computeren går ned. Efterhånden som processorernes hastighed er øget, er lukningstiden mindsket, så der stadig kan være data i hardwarecachen, når en computer slukkes, og dataene kan derved mistes. Denne øgede processortid kombineret med det faktum, at harddiskcache er vokset i størrelse, øger yderligere risikoen for at miste data.

Dette er ikke et problem, der specifikt berører Windows eller noget andet operativsystem for den sags skyld. Det gælder heller ikke for ét enkelt processormærke. Det er et generelt problem i branchen, der berører en lang række forhandlere. Der er godt nyt for brugere af Windows Millennium Edition (Windows Me), for Microsoft tilbyder denne opdatering, indtil branchen kan løse problemet. Windows 2000 er ikke berørt af dette problem i øjeblikket, så opdateringen er ikke nødvendig for dette program.

Denne opdatering medfører en lille forsinkelse i lukkeprocessen. Forsinkelsen på to sekunder giver harddiskens indbyggede cache mulighed for at skrive dataene til harddisken.

Bemærk! Da Windows-cachepakken til IDE-harddiske opdaterer systemfilerne og kræver, at du genstarter computeren efter installation, skal du gemme og lukke alle åbne dokumenter og lukke alle programmer, før du installerer opdateringen.

Yderligere oplysninger om dette problem finder du i Microsoft Knowledge Base-artiklen Q273017. (Dette Websted er på engelsk).

Systemkrav

Windows Me

Sådan bruges programmet

Når du bliver spurgt, skal du klikke på Ja for at genstarte computeren.

Sådan afinstalleres programmet

Afinstallation er ikke tilgængelig.

Luk
Avatar billede jesl Nybegynder
03. februar 2001 - 14:22 #10
Hej Hotpop.

Jeg takker mange gange for den brugbare løsning , du får 30 pinde for hjælpen.

                          Jesl.
Avatar billede hotpop Novice
03. februar 2001 - 14:37 #11
det var så lidt.