Avatar billede roth Nybegynder
09. marts 2004 - 13:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

problemer med odbc

Jeg har et irriterende problem jeg ikke kan finde en løsning på. Jeg havde indtil for nylig en webservice kørende på en server(win2k small business server), hvorpå der også lå en navision database.
Vha. en dsn og et microsoft.data.odbc objekt kunne min webservice lave opslag i navision databasen og kigge lidt omkring (kun læse, ikke skrive).
Nu har vi så skiftet til en win2k3 small business server, og fået sat dsn'en op igen. Denne virker stadig fint, og jeg har installeret den nyeste microsoft odbc, men jeg får en række fejl som jeg fanger og skriver i eventloggen. Fejlene er følgende:
*******
ERROR [S1000] [Simba][SimbaEngine ODBC Driver][DRM File Library]General error.
ERROR [IM006] [Microsoft][ODBC Driver Manager] Driver's SQLSetConnectAttr failed
ERROR [01000] [Microsoft][ODBC Driver Manager] The driver doesn't support the version of ODBC behavior that the application requested (see SQLSetEnvAttr).
******

Nogen der har nogen anelse om hvad det kan betyde? google giver mig ingen kærlighed :(
Avatar billede vallemanden Nybegynder
26. marts 2004 - 07:35 #1
Måske du skulle prøve med den gamle ODBC drivere
Softwareudviklere laver tit så meget om i driverene så de ikke supportere de lidt ældre programmer mere

vallemanden
prog@night.dk
http://www.night.dk
Avatar billede roth Nybegynder
21. april 2004 - 11:19 #2
jeg har opgivet og bruger i stedet ms transformation services til at holde en opdateret kopi af min navision c5 db i en sql db. Det er måske ikke smukt, men det virker da.