Avatar billede -anders Nybegynder
09. marts 2004 - 10:28 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

PXE Tynd klient m/ windows XP

Goddag, vi står i den situation at vi gerne vil sætte nogle diskless tynde klienter op til at boote windows XP fra vores windows 2003 server vha. PXE boot over netværket.

Jeg har forsøgt at søge rundt på google og msdn osv, dog uden at kunne finde noget konkret svar på hvordan dette gøres.

Er der nogen der har noget information om emnet, eller evt. links til guides/hjælp?

Mvh.
Anders Kraneled.
Avatar billede venturer Nybegynder
09. marts 2004 - 12:02 #1
Jeg er RET sikker på at det ikke kan lade sig gøre. PXE i forbindelse med Server 2003, er kun beregnet til at installere Windows. Ikke afvikle Windows.
Så vidt jeg ved, kan 2003 ikke benyttes af helt tynde klienter.
Avatar billede -anders Nybegynder
09. marts 2004 - 12:24 #2
Hmm, ret trist.
Er der så en måde man kan tilkoble sig en terminal server, på samme måde?
Avatar billede mmoe Nybegynder
09. marts 2004 - 23:24 #3
http://www.eksperten.dk/spm/295538

check dette link og se om det ikke løser dit problem.. :-)

det blev løst med en freedos og en ica-client og jeg ved at der findes andre dos-systemer som kan kobler sig til en terminal service..

Ellers tror jeg altså måske det nye ADS i win2k3 enterprise måske kan løse dit problem... ?

/MMOE
Avatar billede maagen Nybegynder
05. april 2004 - 08:21 #4
Jeg mener at vi har brugt nogle tynde klienter der har en RDP klient installaret og jeg mener at de kan koble op til Servere der ikke har citrix men kun M$ TS.

Jeg mener nu godt at PXE kan starte hvad som helst op - man skal "bare" lave et PXE image og bruge software der kan pushe dette image ud når der kommer en request... Men det er ikke løsningen. Når vi snakket tynde klienter skal der netop ikke noget operativsystem på dem - de benytter indbyggede klienter til at koble op til serverne.
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
26. april 2004 - 22:08 #5
kig evt på http://www.ltsp.org - Der har du mulighed for via pxe at boote en thin-client op imod en Windows Terminal Server.
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
26. april 2004 - 22:13 #6