Avatar billede procrastinator Nybegynder
09. marts 2004 - 09:36 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Com fryser - Nu ved opstart!

Da jeg var til LAN her i weekenden begyndte min computer at fryse spontant, på det tidspunkt mest i spil, senere også i Windows. Når det skete var der ikke andet at gøre end at trykke reset.

Da jeg så skulle tænde den i går, frøs den allerede ved login-skærmen, det gjorde den et par gange indtil den frøs allerede inden den tændte. Det vil sige, blæserne og harddiskene kører, men "start-bippet" kommer aldrig.

Jeg har prøvet HD og grafikkort i en anden maskine hvor de virkede fint, og andre af samme i min egen maskine uden nogen forandring.

Derfor må det vel enten være min PSU, mit mobo eller rammene. Jeg ville gætte på PSU'en, men jeg vil overlade gætteriet til jer ;)
Avatar billede ird Praktikant
09. marts 2004 - 09:42 #1
Har du ikke nogle andre RAM du lige kan teste med?
Avatar billede procrastinator Nybegynder
09. marts 2004 - 10:02 #2
Jeg kan prøve at skaffe nogen...?
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. marts 2004 - 10:08 #3
Hvis dine blæsere og harddiske kører, er det næppe psu.

Prøv med andre ram som ird siger. Er det samme resultat, har du vundet retten til at købe nyt bundkort ;O)
Avatar billede procrastinator Nybegynder
09. marts 2004 - 11:23 #4
Kan det ikke være fordi PSU'en godt kan levere strøm nok til blæsere osv. men ikke nok til at boote? For jeg har nu altså sat en del nye ting til for nylig...
Avatar billede procrastinator Nybegynder
09. marts 2004 - 11:24 #5
En del nye ting = En laser LED, en blæser og en Arctic Cooling VGA silencer
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. marts 2004 - 11:47 #6
Hvor stor er din psu (watt)
Avatar billede ird Praktikant
09. marts 2004 - 13:46 #7
Tror ikke det har med størrelsen af hans PSU når den har virket :)

Er sikker på hans  RAM klods er kaput :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. marts 2004 - 14:45 #8
Enig ;O)
Avatar billede ird Praktikant
10. marts 2004 - 15:11 #9
Hallo
Avatar billede procrastinator Nybegynder
10. marts 2004 - 20:42 #10
I må undskylde jeg er lidt sløv, men det er jo lidt svært at komme herind når ens computer er nede ;) I morgen får jeg fat i en anden ramklods, og så må vi se hvad der sker :)

BTW er min PSU en Logic 300W. Den trækker følgende ting:
ASUS A7N8X
Barton 2500+
512 MB Samsung PC333
Maxtor 60 GB
Et DVD- og et CDRW-drev
Arctic Cooling VGA silencer
2 kabinetsblæsere
En laser LED

Bude 300 W så ikke være nok?
Avatar billede procrastinator Nybegynder
10. marts 2004 - 20:43 #11
Glemte hel mit Sapphire R9600 pro :)~
Avatar billede procrastinator Nybegynder
10. marts 2004 - 20:44 #12
...og et TV-kort og SB Live 5.1
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 09:50 #13
Jo det mener jeg det er. Men hvorfor ikke tage en størrer når du er igang
Avatar billede procrastinator Nybegynder
11. marts 2004 - 15:43 #14
Nu har jeg taget min computer hen til en ven som rørte startknappen med sine magiske fingre og startede computeren. Har ingen ide om hvad der var galt! Men nu tror jeg enten mig HD er blevet beskadiget eller har fået en bootvirus af en eller anden art. Hver gang den kommer til "Verifying DMI pool data" går den i stå. Jeg har også prøvet den som sekundær i en anden computer, men der siger Windows at disken er beskadiget. Jeg har hørt om bootvirusser der også får de første sektorer på harddisken til at se ud som om de er beskadigede. Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg kan køre et antivirusprogram på den eller en anden måde jeg kan redde mine data på?
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 15:45 #15
http://www.runtime.org/gdb.htm

recover: http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/url.htm (bare tryk accepter)

Prøv at kigge hos IBAS - der er eksperter i at reetablere data, og har også en application til at WIPE data.
http://www.ibas.dk/datasletning/index.htm

http://www.krogh-hansen.dk/diskrecovery/

http://www.ontrack.com/
Avatar billede procrastinator Nybegynder
11. marts 2004 - 18:16 #16
*GRRRR*

Nu har jeg siddet og ventet i en time på at GetDataBack skulle gennemsøge mit drev, så trykker jeg på copy og får meddelelsen "copying is only available in the licensed version". Nu prøver jeg et af de andre programmer og håber at de virker. Tak for hjælpen ird!
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 18:22 #17
skulle det være en anden gang min ven :)