Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2001 - 11:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Netværks problemer

Jeg kan ikke få hjemmenetværket til at virke, det skal også lave internet connection sharing.

Jeg har sat netværk op mellem mine 2 maskiner, men kan ikke få dem til at se hinanden, og når de endelig kan det kan jeg ikke få internet sharing til at virke.

PC 1.: Kingston Netværkskort 10/100, Client for Microsoft Networks, Internet Sharing og TCP/IP
PC 2.: Realtek Netværkskort, Client for Microsoft Networks, Internet sharing og TCP/IP

Begge kører Windows Me

Er der noget der mangler eller hvad skal jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2001 - 11:51 #1
Jeg bruger et krydset kabel til at forbinde dem.
Avatar billede makse Nybegynder
02. februar 2001 - 12:36 #2
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm er der en udførlig beskrivelse.
Det er dog til Win98SE, men det kan være der er noget du kan bruge.
Avatar billede tybye Nybegynder
02. februar 2001 - 14:13 #3
Hvis du har givet dem fast ip adresse så prøv at pinge dem, ellers prøv at skifte dit kabel det kan være defekt men et krydskabel kan altså også brænde netkortet af
Avatar billede adidas Nybegynder
04. februar 2001 - 23:24 #4
WinMe Internet connectionsharing er ikke ret stabil har selv rodet længe med det....prøv evt. winproxy elæler winroute lite (bruger det selv) til at dele din forbindelse.
Send mig en mail ....så kan jeg sende dig Prog.
Avatar billede arthur.at Nybegynder
09. februar 2001 - 13:35 #5
Ved ikke hvem der har bildt jer ind at et krydset RJ 45 kan brænde netkortet af, men det kan det altså IKKE, i så fald ville en masse af vore routere og Firewalls vær brændt af og det er de IKKE.
Det er viktigt at vide om maskinerne kan pinge hianden. Under TCP kan maskiner normalt ikke browse hinanden så du skal lave dine shares f.eks med :
NET USE X: \\\\10.66.10.66\\sharenavn /USER:Usernavn
eller
NET USE: X:\\\\Maskinnavn\\sharenavn /USER:Usernavn
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2001 - 17:01 #6
Jeg har fået dem til at se hinanden, men problemet er internet connection sharing som ikke vil som jeg vil have den til.

Jeg prøver umiddelbart Makse beskrivelse og vender tilbage
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2001 - 17:41 #7
Nu har jeg prøvet makse link, men kan ikke få det til at virke, det er nok fordi den er til win 98 og ikke ME.

Er der oerhoved ikke nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2001 - 01:29 #8
Det virker ikke lige meget hvad så nu geninstallere jeg hele skidtet og hvis det stadig ikke virker så gider jeg bare ikke at have netværk