Avatar billede vampire_x Nybegynder
08. marts 2004 - 20:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ntldr mangler

en lang og irriterende historie:

i forgårs gik min computer ned midt i et spil og da jeg genstartede stod der at filer i windows mappen på c: var blevet ødelagte eller slettede. jeg satte min windows cd i og prøvede at boote fra den. da jeg kom til der hvor der står at man skal trykke på en hvilkensomhelst knap gjorde jeg dette men intet skete. den forsatte til skærmen fra før med at der var filer der var blevet slettede/ødelagte. jeg har nu skiftet mine harddiske med plan om at installere windows på min anden harddisk, og dette fik også windows setup til at virke. jeg prøvede så at få windows til at installere ovenpå mit gamle windows, men kom i tanke om at jeg hellere ville prøve at redde mine indstillinger. jeg genstartede derfor setup for at skifte destination for installationen, men nu kan jeg ikke komme ind igen...

der står "ntldr mangler" ligemeget om cd'en er der eller ej.
cd'en virkede lige før
hjælp... jeg er ved at blive sindsyg...
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. marts 2004 - 20:53 #1
der er mange med samme problem som dig, se her, du finder svaret her

http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&find=ntldr+mangler&x=4&y=5
Avatar billede vampire_x Nybegynder
08. marts 2004 - 21:02 #2
jeg har ledt der, men de andre lader til at kunne komme ind og gøre noget, hvilket jeg ikke kan...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. marts 2004 - 21:04 #3
http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm
her kommer de med en løsning..en repair..

Men hvis du kan så kopier mappen i386,til det drev du vil installere på, og tryk på winnt32.exe..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. marts 2004 - 21:06 #4
Prøv evt. at ressete bios..?

det skader jo ikke.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. marts 2004 - 21:09 #5
der er osse dette bud..--> http://www.winhelp.dk/ntl2.htm
:O)
Avatar billede vampire_x Nybegynder
08. marts 2004 - 21:18 #6
jeg har lige prøvet at resete min bios men det hjalp ikke. jeg har ikke diskettedrev og cd'en er til xp...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. marts 2004 - 21:20 #7
du har prøvet at lave en repair..??

Altså cd-rom, som 1 bootdevice, derefter genstarte med cdén i..?
Avatar billede vampire_x Nybegynder
08. marts 2004 - 21:34 #8
jeg kan ikke komme ind på cd'en længere
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. marts 2004 - 21:37 #9
Replacing the Boot Sector
If Ntldr is damaged or missing, or if the boot sector is corrupted, you can resolve either problem by using the Recovery Console
http://www.microsoft.com/technet/tr...kd_tro_bohs.asp

Using Recovery Console to Recover from Startup Problems
http://www.microsoft.com/technet/tr...mb_tol_zldj.asp

Troubleshooting Disks and File Systems
Windows® XP Professional provides improved troubleshooting tools for disks and file systems
http://www.microsoft.com/technet/tr...kd_tro_blyy.asp

fundet her næsten nederst på siden http://www.techimo.com/forum/t37563.html
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. marts 2004 - 21:40 #10
det lyder hammer godt..men links´ne er døde..O/
Avatar billede vampire_x Nybegynder
08. marts 2004 - 21:43 #11
problemet er at jeg ikke kan komme ind og boote fra cd'en, derfra ville jeg kunne fikse tingene
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. marts 2004 - 21:46 #12
det 1. link er en repair..(de virker fra forumet)..det 2. en fixboot/mbr..kopiere i386..
Og det kan du jo ikke..MMM..

Har du startdiskette, kan du jo prøve og se om den vil boote fra den..=?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. marts 2004 - 21:48 #13
Har du en anden pc..??
fordi, så kan du smide hdén, over i den anden..kopier den f"# i386, og komme igang med en repair..
Avatar billede vampire_x Nybegynder
08. marts 2004 - 21:54 #14
ja jeg må jeg prøve det så... tak for hjælpen