Avatar billede geltzer Nybegynder
08. marts 2004 - 18:20 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

backup kopi af original DVD'er

Jeg kunne godt tænke mig at få lavet en brugskopi af mine DVD film.
Jeg havde tænkt mig at bruge DVD clone til formålet men jeg kan jo se at Originalfilmen fylder 7.18GB på en enkelt disc og da der jo kun er plads til 4.7GB på den brændbare disc har den tænkt sig at splitte filmen op i 2 dele.
Dette synes jeg jo er temmelig bøvt nå filmen nu lå på en eneklt disc før.
Er er ikke en måde hvorpå man kan få fat på brændbare medier af de størrelser som producenterne åbenbart har tilgang til forbi vores andres næser.
eller få filmen ned i en størrelse som kan være der uden at miste alt for meget af kvaliteten??
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. marts 2004 - 18:24 #1
Du8 kan følge den her artikel:
http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=17

Der er ingen kvalitets forvrængelse at se
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
08. marts 2004 - 18:56 #2
Du kan rolig bruge DVDClone. Programmet "pakker" automatisk filmen ned, så det kan være på én DVD skive og der vil ikke være nogen forringelse af betydning!!
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
08. marts 2004 - 18:58 #3
Du kan også bruge gratis programmet DVDShrink. Henninga har lavet en rigtig god guide til programmet og det kan også hentes via hans side http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm
Avatar billede gurumaster Nybegynder
09. marts 2004 - 05:45 #4
DVD Clone er ganske godt til formålet. Du skal lige være opmærksom på,
at Du muligvis også skal have installeret programmet AnyDVD. Det er et
stykke software som bryder en evt.kopisikring på DVD'en.
Programmet "pakker" automatisk filmen så den kan være på en 4.7 skive.
Inden Du kopierer kan Du se hvor meget filmen bliver pakket, og om
der er væsentlig kvalitets tab.
Men en film med en spilletid på 1.5 time vil Du ikke kunne se nogen væsentlig
forskel.
Avatar billede gummianden Nybegynder
10. marts 2004 - 19:34 #5
Der er flere måder at lave backup af egne dvd. Det bedste (har jeg erfaret) er at lave et "rip" af original dvd´en som du gemmer på harddisken.

Der findes et par forskellige programmer, og jeg har brugt disse med succes: Smartripper, DVD2one, shrinkDVD og anydvd.

Smartripper og shrinkDVD er begge programmer til at rippe dvd´er med.
Her kan du finde "manualer" til disse programmer: http://www.mrbass.org/dvdshrink/ http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=17 (Det samme som nævnt i første indlæg)

DVD2one bruger du når du har rippet dvd´en til at komprimere dit rip så det kun fylder en dvd.

anydvd er et lille program der ligger og kører i baggrunden, som bryder eventuelle koder på dvd og cd, så de kan kopieres. Det kan findes her: www.slysoft.com

Til at brænde med bruger jeg den sidste nye udgave af Nero.

Det her er det der virker for mig, men der er sikkert andre der bruger noget de bedre kan lide ;o)